De laatste week is aangebroken - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Anne en Peter - WaarBenJij.nu De laatste week is aangebroken - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

De laatste week is aangebroken

Door: Anne en Peter

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

28 April 2015 | Japan, Kyoto

Lieve allemaal,

allereerst dank voor alle leuke reacties op onze verslagen, leuk dat jullie onze verslagen met plezier lezen, wij lezen jullie reacties met veel plezier!

Afgelopen dinsdag hebben we Marion opgehaald op het vliegveld. Binnen no-time stond ze buiten, dus even wat geregeld met de treinpassen en toen naar de tempelstad Koyasan vertrokken. Daar hadden we een boeddhistische tempel gereserveerd voor de nacht. Eerst wat tempels bekeken, daarna een Japans diner op de grond, slapen op tatami matten -toch wat anders dan een auping bedje- en 's morgens om half zeven een gebedsdienst met de monniken gevolgd door een Japans ontbijt. Welkom in Japan!
Voor ons tweetjes was het ook een totaal andere ervaring dan we tot dan toe hadden gehad, de steden waar we geweest waren waren allemaal behoorlijk modern en druk, terwijl in Koyasan de rust overheerste.

Na het tempelnachtje in Koyasan zijn we 2 nachten in Nara geweest, ook wel bekend als mini-Kyoto. Fiets gehuurd en de overzichtelijke stad verkend, waarbij we regelmatig smekend door een hertje werden aangekeken, of we niet wat lekkers hadden? In het park van Nara lopen zo'n 1200 herten rond, die totaal geen mensenvrees meer hebben en dus even gezellig kwamen rondsnuffelen. Tot grote angst van de vele Japanse toeristen, voor ons weer heel grappig om te zien. We hebben heerlijk rustig fietsend de stad en de tempels verkend met prachtig weer, top dus!

Daarna in de shinkansen gestapt en met een paar honderd kilometer per uur naar Hiroshima gescheurd. Daar het mazda-museum bezocht, waarbij we zelfs de productielijn konden bekijken. De lopende band sjeesde maar door en we zagen allemaal mannetjes zich haasten van de ene auto naar de andere om hun vijf onderdelen te monteren. Erg strak gestroomlijnd allemaal! De middag naar een eiland vlakbij Hirsohima gegaan waar het icoon van Japan te vinden is, een shrine die in het water staat. En op bijna elke reisbrochure te vinden is.

De volgende dag zijn we de historie van Hiroshima ingedoken en hebben we een rondleiding gehad langs de atomic bomb dome en het park met veel monumenten ter nagedachtenis. Ook het museum bekeken en al met al een indrukwekkende dag gehad. Laten we maar hopen dat niemand dat ooit nog hoeft mee te maken...

Daarna weer terug met de trein naar Kyoto, waar we nu drie dagen hebben vertoefd. Maar de internettijd is nu op dus dat komt de volgende keer!

veel liefs van ons

• 28 April 2015 - 14:28

Liesbeth Kuin:

Marion, kan nu dus met jullie genieten van al het moois in een compleet andere wereld.
    Ik wens jullie een fijne week nog samen en wie weet, hoor ik alle verhalen nog eens life van jullie.
    Hartelijke groeten Liesbeth

• 28 April 2015 - 22:02

Jolanda Mel:

geweldig verhaal weer!!
    We verheugen ons op de ongetwijfeld prachtige film die jullie vast en zeker weer gemaakt zullen hebben.
    Hoop jullie snel weer te zien!!
    Alvast een goede reis terug!!

• 29 April 2015 - 14:11

Pim:

Geniet van de laatste week! Japan = leuk!

• 30 April 2015 - 14:17

Femke:

Klink super weer allemaal! Geniet er nog maar even lekker van. Xx