Hele coole week! - Reisverslag uit Nazca, Peru van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Hele coole week! - Reisverslag uit Nazca, Peru van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Hele coole week!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

08 Oktober 2006 | Peru, Nazca

Hallo allemaal!

We zijn nu in het zuiden van Peru, waar een heel ander klimaat is en hele andere dingen te bezichtigen zijn.

Afgelopen week is echt een hele coole week geweest, superveel meegemaakt dus be prepared ;)

Tot en met woensdag zaten we nog in de bergen, in Huaraz. Onze tour naar berg Pastoruri was erg leuk, terwijl het sneeuwde moesten we naar de gletsjer boven wandelen (best zwaar op ruim 4 a 5km hoogte). Eenmaal daar zaten we op 5400 meter! We zaten met nog 3 blanken in de bus en zo´n 35 peruvianen die nog nooit sneeuw hadden gezien, wat voor ons erg leuk was om te zien :) Door alle sneeuw kregen we erg veel zin om te skien!

De volgende dag zijn we naar een archeologische site geweest, Chavin. Rond 1500 BC was dit een tempel-achtig iets. Op zich niet veel van over, vooral veel bergen steen, maar onder de grond had men een labyrint gebouwd, waar je nu nog steeds doorheen kan lopen. Dat was wel een mooie ervaring en heel anders dan sites die we tot nu toe gezien hadden.

Met de nachtbus zijn we naar Lima gegaan, om meteen weer door te gaan naar Ica en vanaf daar weer naar Huacachina, een oase. Tegen ´t eind van de middag kwamen we daar aan en het 1e hotel leek op een hotel in Salou; allemaal blanken in bikini bij het zwembad en hangend aan de bar met een biertje in de hand.. Voor dit soort backpackershangouts zijn wij allergisch, dus op zoek gegaan naar een alternatief en uiteraard gevonden. Ook met zwembad, maar dan zonder de mensen eromheen, heerlijk rustig dus!
De volgende dag zijn we gaan sandboarden, op kosten van Iris en Ron, dank jullie wel! Het was erg leuk, wel heel anders dan snowboarden want het is de bedoeling dat je of staand recht naar beneden gaat, of zittend op je board, of liggend met je hoofd naar beneden. We gingen best hard dus, Peter is nog een paar x heel mooi over de kop gegaan (staat op video :)) en hebben erg veel lol gehad. In een sandbuggy werden we van de ene heuvel naar de andere gereden, waarbij we zo hard gingen dat de riemen echt wel nodig waren. Ook dat hebben we vastgelegd dus er wachten weer mooie beelden op jullie als we weer terug zijn.

Gisteren zijn we aangekomen in Nazca, waar de (wereldberoemde) Nazca lines zijn. Wat rondgeshopt voor vluchten over deze ´tekeningen´ en vanochtend zijn we met een klein vliegtuigje over dierfiguren e.d. gevlogen. Dit was natuurlijk een duur grapje, dus wij waren erg blij met het geld van (andere) Ron! Ook heel veel dank! De volgende figuren hebben we gezien: walvis, trapezium, astronaut, aap, hond, handen, boom, condor, spin, colibri, slang en papegaai en tot slot een soort draakje. Over de herkomst van deze figuren, waarvan sommige 140m lang zijn bestaan verschillende theorien, van aliens die op bezoek kwamen tot godenverzoeken om water, te veel om op te noemen. Maar aangezien ze van 900 BC tot 600 AD zijn gemaakt, lijkt ons de theorie dat ze de goden wilden verzoeken om water e.d. het meest logisch. Toch weet je maar nooit! Als je er gewoon naast staat heb je in ieder geval geen idee dat er iets speciaals te zien is, terwijl je vanuit de lucht wel de figuren kunt zien.

Al met al hebben wij dus een erg afwisselende week achter de rug met veel onvergetelijke momenten!
Komende week staat in het teken van condor-spotten, de inca´s bij machu piccu en daarna gaan we Bolivia in! We hebben het nog steeds erg naar ons zin hier en komen dus nog niet terug ;)

Tot mails,

liefs Anne en Peter

  • 08 Oktober 2006 - 18:59

    Liesbeth Kuin:

    Fantastisch! In gedachten reis ik mee, met Johan heb ik dit allemaal beleefd. Wij lagen met hoogteziekte daar waar we de condors zouden gaan spotten, Ik hoop, dat jullie dat gespaatd blijft, maar jullie hebben al grote hoogtes gehad.
    Ik wens jullie nog schitterende ervaringen toe, liesbeth

  • 08 Oktober 2006 - 20:45

    Ans&ko:

    wat een belevenissen. Heb je wel het zand in je oren laten zitten peter?
    dat is een uniek souvenir. De foto's zijn fantastisch en ik vind het fijn om te lezen dat jullie nog niet naar huis komen. Dat is een goed teken. schatten ,geniet maar verder
    liefs

  • 09 Oktober 2006 - 09:29

    Lieke:

    Van de ene site om jaloers van te worden naar de andere..Ik denk dat ik dit voorlopig niet meer lees. Ter vergelijking, als ik naar buiten kijk vanachter mijn computertje (terwijl ik lekker zit te hoesten) zie ik: een waterig zonnetje (het regent dan weliswaar even niet ;), een boom en nog een boom. Hartstikke leuk dus :p.
    Ik ga nu de foto's bekijken...
    Tot over 10 jaar, liefs Lieke

  • 09 Oktober 2006 - 11:47

    Mita:

    Cool! Leuk te lezen hoe jullie het hebben. Sandboarden is idd erg cool, geen schrammen aan overgehouden?

    lfs

  • 09 Oktober 2006 - 20:26

    Caroline:

    Zo kan ie wel weer....
    Kom maar gewoon weer naar huis, je moet op een hoogtepunt stoppen vind ik.
    Het is allemaal te mooi om waar te zijn.
    Oh ja, die figuren hebben niks te maken met óm water vragen'.Als jullie weer in kikkerland zijn dan vertel ik het wel.
    Tot mails, kus van zus

  • 11 Oktober 2006 - 10:48

    Femie En Joep:

    Wat een wereldreis ondernemen jullie. Prachtige fotos. Kan nu eindelijk op julie site komen. Enig om te zien.Horen uiteraard de verhalen over jullie van Marion. Geniet er van en tot de volgende keer. Dikke kus, Joep en Femie

  • 11 Oktober 2006 - 19:59

    Aernout:

    best geinig, dat peru. word je niet gek van die indianen met hun panfluiten? als ik ze hier zie begin ik al gauw te fluimen gelijk een lama.
    Naar verluidt is er ook een reuze interessant Lichtend Pad in Peru, ofschoon niet zeker is dat dat pad ook een goed einde heeft. doe je een beetje voorzichtig!

  • 16 Oktober 2006 - 17:42

    Moon:

    Anne! Ik heb je al zo lang niet meer gemaild en nu ben ik ook nog eens al mijn adressen kwijt :(, nadat ik twee (!!) keer een virus op mijn computer heb gehad! Ik weet niet of anneevamos at hotmail dot com nou nog in werking was, want ik meende dat je overgestapt was op Yahoo.... Lees wel met veel belangstelling nog steeds je berichten! kus Moon

  • 06 November 2006 - 15:21

    Joep En Femie:

    Jongens het is inderdaad een reis die je je hele leven niet meer zult vergeten. Wij genieten mee van jullie reisverslagen. Toppie! Dikke kus van ons en zijn benieuwd naar jullie verhalen over Bolivia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne en Peter

3 maanden naar Azie!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 75735

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 03 Mei 2015

Azie 2015

02 November 2005 - 03 November 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: