Zodirect naar Myanmar - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Zodirect naar Myanmar - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Zodirect naar Myanmar

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

09 Februari 2006 | Myanmar, Naypyidaw

Hallo allemaal,

Jaja, hier is de foto waar iedereen op zit te wachten: Marion en Niek met rugzakken. De afgelopen 2 weken zijn erg snel gegaan en we hebben het erg gezellig gehad. Eergisteravond zijn m'n ouders vertrokken en toen voelde het toch wel leeg, zo maar met z'n 2tjes! We waren eigenlijk al weer vergeten hoe het was om met z'n 2en te zijn.. Maar het bevalt ons nu weer prima, de avonden zullen we nu weer besteden aan onze herinneringen opschrijven in plaats van 20 potjes bridge. We zijn wel supergoed geworden (denken we ;)) dus pas maar op als we weer in Nederland zijn!

De dagen in het verre Noorden zijn we om de beurt ziek geworden (varierend van een beetje tot griepverschijnselen), alleen Marion had nergens last van. Dat maakte het plannen van de reis nogal moeilijk. Daarom zijn we gewoon 5 nachten in Chiang Rai gebleven en hebben degenen die zich goed voelden wat ondernomen. Mama en ik hebben nog een dagje ruines 'gedaan' in een dorpje verderop en we zijn met z'n allen naar een stamdorp geweest. Daar liepen erg veel olifanten rond, was wel echt op toeristen gericht, maar toch leuk om mee te maken. De boottrip er naar toe was ook erg mooi. Terug konden we echter niet meer mee omdat de boot vol zat! Fijn dat je dat niet verteld wordt als je je kaartje koopt.. We waren niet de enigen met dat probleem en hebben we met z'n zessen een pick-up gehuurd, 2x zo snel en ook nog goedkoper, wat wil je nog meer.

De afgelopen 2 weken hebben echt als vakantie voor ons gevoeld, we hebben regelmatig steak met friet of pizza gegeten en slechts 1x op straat gegeten (dat veroorzaakte wel meteen problemen...). We zijn erg verwend door m'n ouders, veel getrakteerd en ze hadden ook nog eens heeeeel veel snoep (drop, caramel, spekken, zure matjes: hmmmm) en pindakaas meegebracht, heerlijk! Ook was het erg leuk om wat persoonlijke berichten uit Nederland te krijgen, dank daarvoor!

Nu gaan we weer 'back to basic' en gaan de mannetjes op straat weer aan ons verdienen. Vandaag vliegen we naar Myanmar en blijven daar 2 weken. In Myanmar kunnen we niet op internet (dat heeft de overheid verboden) dus na die tijd pas weer bericht van ons.

We hopen dat alles in Nederland nog steeds goed gaat en vinden het altijd leuk om van jullie te horen!

Liefs, Anne en Peter

P.S.
1) Excuses als je dit bericht 2x hebt gehad!
2) Peter's hotmail-adres werkt niet goed, z'n nieuwe adres is: p.albers@yahoo.com (Anne's adres blijft ongewijzigd: aemos1982@yahoo.com)

• 09 Februari 2006 - 21:31

Ans&ko:

kijk dus het is echt waar.
    marion oefent zelfs voor tosti backpacker.
    nou schatten veel plezier de komende 2 weken en eet toch maar niet te veel op straat.

liefs van ons

• 10 Februari 2006 - 03:57

Lillian:

Ja was 1 bericht weer niet genoeg ;) Ik dacht trouwens dat jullie niet naar Myanmar zouden gaan..toch van gedachten veranderd?? Ben wel jaloers als ik die mooie luchten zie en denk aan jullie temperaturen. Hier is het -16 op het moment, brrrrrrrrrr!
    Geniet ervan,
    liefs Lillian