Het Bali van Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Het Bali van Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Het Bali van Thailand

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

31 Januari 2006 | Thailand, Chiang Mai

Na ons vorige bericht zijn we enorm gaan shoppen in allerlei winkelcentra. We hebben weer aardig wat spulletjes terug en gelukkig kwamen Marion&Niek ook met rugzakken vol handige (en lekkere) dingen. Op bergschoenen na, is onze uitrusting weer compleet.

Donderdag-ochtend zijn we om 4:00 uur naar het vliegveld bij Bangkok gegaan om Marion&Niek op te halen. Ze konden nog niet in hun kamer, dus zijn ze nog even gaan bijslapen in onze kamer. Ondertussen hebben wij nog enkele immense winkels bezocht en nog spullen ingekocht. 's Middags hebben we ze meteen overgoten met cultuur door naar het nabijgelegen Jim Thompson Huis te gaan. In de avond hebben we een spectaculaire show gezien (inclusief rivier op het podium en vliegende acteurs) over de geschiedenis van Thailand. (Marion&Niek vielen alleen wel om de beurt in slaap...)

De volgende ochtend moesten Anne en ik nog eventjes langs de ambassade van Myanmar om ons visum op te halen. Daarna met de boot de binnenstad ingegaan om grote tempels en het koninklijk paleis te bezichtigen. Hele mooie foto's gemaakt! (Soms is het toch wel heerlijk om de Japanner uit te hangen!!!) Die avond zijn we naar een Thai Box gala gegaan in een stadion. Heel erg grappig om dat mee te maken, vooral alles er omheen. Heel veel gokkers en iedereen leeft erg mee als er goede klappen, stoten of schoppen worden uitgedeeld.

De volgende dag zijn we naar de Kwai Rivier gegaan (bekend van de film en Birma spoorlijn). Daar hebben we over de zeer indrukwekkende begraafplaats voor geallieerde soldaten gelopen. De volgende ochtend zijn we met de trein het laatste stukje van de Birma-spoorlijn afgegaan. Hele steile wanden, diepe ravijnen en voor ons gevoel gammele bruggen...
Aan het eind van de rit zijn we naar een waterval gegaan en zijn we afgedaald in een grot. Dat viel Niek een beetje tegen, maar we zijn er allemaal weer veilig uitgekomen. (We hadden wel zeker een probleem gehad als de gaslamp uit was gegaan of als we een enkel hadden verstuikt...)

Die nacht zijn we weer met de nachttrein naar Chiang Mai gegaan (noord-thailand). Toen we gisteren rond de middag arriveerden, werden we besprongen door alle ritselmannen die ons naar hun hotel wilden lokken. Even dachten we weer terug te zijn in Indonesie waar dit aan de orde van de dag was. We hebben Marion&Niek op een terrasje gezet en zijn met z'n tweetjes gaan zoeken naar een kamer. Het bleek ook heel lastig te zijn om een kamer te vinden als we niet met een trekking mee wilden gaan. Uiteindelijk hebben we 2 aardige kamers gevonden in een hotel (alleen 's avonds zei Niek ineens: Hé, wat komt daar nou voor beest aangelopen? Bleek een echte kakkerlak te zijn, die we meteen met onze allesvernietigende spray naar het kakkerlakken-walhallah hebben gestuurd).

Vandaag zijn we door de stad gegaan om nog enkele van de honderden tempels te bekijken. Ook zijn we nog met een taxi naar de noordelijke heuvel gereden, waar we een leuk uitzicht hadden over de stad.

We hadden niet verwacht dat deze stad zo enorm toeristisch zou zijn. Er lopen bijna meer blanken over straat dan Thai. Overal zijn reisbureautjes die je trek-tochten in de omgeving proberen aan te smeren. Heel raar en anders dan wat we tot nu toe hebben meegemaakt in Thailand (Vandaar de titel).

De komende dagen gaan we nog enkele stadjes/dorpjes noordelijker bezoeken en dan moeten Marion&Niek al weer richting huis.

Wij vliegen twee dagen later, 9 februari, naar Myanmar. Daar gaan we even twee weken rondtrekken en vliegen dan weer terug naar Chiang Mai om richting Laos te gaan.

Groetjes,
Peter & Anne

• 31 Januari 2006 - 16:04

Meño:

Stilstaan bij een standbeeld .... Kandie?? Klassieker.

• 31 Januari 2006 - 18:02

Ans En Ko:

lieve luitjes. wederom prachtige foto's , maar de belangrijkste missen we . marion en niek met rugzak.

xxx

• 01 Februari 2006 - 15:01

Nanja:

He Anne wat leuk dat je ouders er zijn!

• 02 Februari 2006 - 07:31

Jolan:

heeey!!!

nu net alles gelezen . heb me mail lang niet geopend! hb het gehoord van de tas dat is wel erg..
    wel lachen nu dat marion en niek bak backen. hihi marion is de tas niet groter dan jij? hhahaha ..
    de fotos zijn prachtig. heb er al een aantal op me achtergrond geplaatst elke keer..
    veel plezier nog!
    xxxx

• 04 Februari 2006 - 01:00

Liesbeth Kuin:

hallo daar, is het genieten zo met elkaar?
    Die foto van niek met rugzak houden we te goed? Ik heb net gelopen op Saba. Prachtig! Liefs liesbeth