Wel internet, maar.. - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Wel internet, maar.. - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Wel internet, maar..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

10 Februari 2006 | Myanmar, Mandalay

de stroom valt uit als je net je hele bericht getypt hebt.. Nu hebben we wel meteen de essentie van dit land te pakken, er is geen stroom, behalve op gezette tijden. Op het vliegveld was het donker, we begrepen niet waarom onze paspoorten en tassen in het donker werden gecontroleerd, maar het was dus nog geen 18u!

Dit land is echt heeeeel anders dan wat we tot nu toe gezien hebben, het lijkt wel of men hier begonnen is met leven na een atoomoorlog oid. Men rijdt nog rond met paard en wagen, bussen (eigenlijk vrachtwagens) worden volgestouwd met mensen tot op het dak en de stad is een grote stofwolk. Terwijl dit toch de 2e stad van Myanmar is..

We voelen ons erg rijk hier en daardoor wel een beetje ongemakkelijk. Hadden we hiervoor nog niet ervaren.. Verder weet de overheid erg goed hoe ze toeristen moeten afzetten, voor het paleis en de tempels die we vandaag gezien hebben moesten we 10 dollar pp betalen, wat echt heeeeeel veel geld is hier. Gisteren zijn we namelijk voor 40 dollarcent uit eten geweest. Met z'n 2n..

We laten het even hierbij voor het geval de stroom zo weer uitvalt!
Als we weer op internet kunnen dan merken jullie het wel,

liefs Anne en Peter
PS hotmail kunnen we niet lezen, yahoo proberen we zo. Yahoo kan ook niet, maar Anne's vu adres werkt wel, dus mocht het nodig zijn ons te emailen, mail dan op aemos@few.vu.nl

• 10 Februari 2006 - 12:04

Ans&ko:

nou peter dat ziet er luchtig uit.als er niet te veel heuvels zijn is dit toch prettiger dan met een rugzak lopen.
    veel liefs van ons

• 10 Februari 2006 - 15:01

Linda:

Toch internet, verassing! Goh een fiets, echte Hollanders zijn jullie ook he ;)

xxx

• 12 Februari 2006 - 19:54

Aernout:

Wrijf het maar in... Als Ans en Co effe opgelet hadden, dan wisten ze wel dat Anne heur rugzak kwijt is. Gemenerikken! nou, ik vind het zielig hoor, gelukkig hebben de mensen in Birma ook niets, zodat jullie nauwelijks uit die toon vallen.

• 12 Februari 2006 - 19:54

Aernout:

• 15 Februari 2006 - 14:43

Lillian:

Hee Anne, heel erg bedankt voor je kaart! Superleuk! En inderdaad er zit letterlijk en figuurlijk een wereld van verschil tussen ons in :)
    Geniet er nog lekker van, voor je het weet sta je weer op Schiphol.
    Liefs Lieke

• 22 Februari 2006 - 09:15

Simon:

he anne en peter ik wil jullie graag bedanken voor die armband hij is erg leuk en zoals ik al vaker heb gezegt de tekst en de fotos zijn erg leuk en mooi ik hoop snel nog wat meer te lezen en te zien nog veel plezier xxxsimon

• 23 Februari 2006 - 11:10

Carin:

Hai lieve Peter en Anne.

Jullie doen toch wel heel verschillende ervaringen op he tijdens jullie reis in al die verschillende landen.Enig hoor.
    Verder wil ik jullie natuurlijk heel hartelijk bedanken voor de muntjes die ik alvast heb gekregen.
    Als jullie over heeeeeel lange tijd weer terug zijn moeten jullie me maar eens precies vertellen van welke landen alles is, want dat is best een uitzoekerij zo.
    lieve luitjes ik hoop dat jullie je nog steeds enorm vermaken en dat ook zullen blijven doen.
    Zeg Peter ik heb gehoord dat je nogal wat bent afgevallenhe. Voor dat geld dat jullie voor het eten betalen zou ik maar 2 porties gaan bestellen of zo.

liefs en groetjes en tot mails. Carin Ook groetjes namens David Tamara en Eva. Dier zijn nogal wat lui uitgevallen wat betreft mailen en zeggen steeds dat ik jullie maar de hartelijke groeten moet overbrengen als ik eens een keertje mail.
    David en Eva zijn al op wintersport in Oostenrijk geweest begin februari en gelukkig weer veilig en heel teruggekomen, ondanks de 2 meter hoge sneeuw die er langs de duitse snelwegen lag.Tamara en |Erwin gaan 4 maart as met Daffie en Johan skieen in Frankrijk, dus die hebben het nog tegoed. nogmaals groetjes he.