We willen naar Maleisie!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu We willen naar Maleisie!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

We willen naar Maleisie!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

08 December 2005 | Indonesië, Batavia

Het is al weer even geleden dat we een bericht hebben geplaatst en in de tussentijd hebben we heel veel meegemaakt. We houden het kort... In Ubud, de cultuur stad van Bali, hebben we in het paleis naar Balinese dans gekeken. Erg cool! Verder hebben we ons helemaal verrot gefietst om een aantal bezienswaardigheden te bekijken. De laatste weken hebben we ons al aardig in het zweet gewerkt met het beklimmen van bergen enzo, maar 15 kilometer bergop fietsen was toch niet echt een pretje. Na al deze cultuur werd het weer tijd voor een paar dagen strand en we zijn vertrokken naar het dorpje waar de boten naar Lombok vertrekken; Padangbai. Daar hebben we in een enorm stoere 2-etage bungalow gezeten en gezwommen/gesnorkeld bij twee supermooie witte stranden. Daarna een dag gaan chillen bij het waterpaleis en gezwommen in 'koninklijk koude' baden. Als wij dit paleis hadden laten bouwen, hadden we het wel wat grootser aangepakt... Vanaf daar zijn we naar een dorpje aan de noord-oost kust gegaan, waar we een beach bungalow hebben geregeld. Het hele dorp heeft prijsafspraken gemaakt voor de verhuur van snorkel-uitrusting, ahhh, maar toch bij een 'afvallige dorpbewoner' de boel goedkoper kunnen ritselen. Na een aantal dagen werd het tijd om een luxe kamer met zwembad op te zoeken, want Peter's verjaardag moest gevierd worden. Een dorpje verderop hadden we uitgezocht en we vonden redelijk snel een erg coole kamer, met prive zwembadje, en een groter gemeenschappelijk zwembad. Natuurlijk geweldig overpriced, maar dat had Anne wel over voor mij. Ons prive-bad bleek na het inchecken helaas kapot te zijn en we hadden geen zin meer om daar te blijven. Meteen in een busje gesprongen en op weg gegaan naar Lovina, waar we nu dus nog steeds zitten. Daar hebben we het hele dorp afgezocht naar de stoerste kamers met zwembad. Uiteindelijk een hotel met een supergroot zwembad en eigen chillbad gevonden voor een 'special price'. Bij gebrek aan visite op mijn verjaardag hebben we alle chips en borrelnootjes zelf opgegeten. 's Avonds lekker luxe uit eten gegaan en vroeg gaan slapen om de volgende ochtend dolfijnen te gaan kijken. 5:15 uur ging de wekker en met een bootje de zee gaan afspeuren naar dolfijnen. Na een uurtje zoeken had onze schipper geen dolfijnen, maar twee walvissen gespot! Full speed achter de walvissen gegaan en alles mooi op video vastgelegd. Heel indrukwekkend om ze van zo dichtbij te zien! Op de terugweg hebben we als troostprijs toch nog 3 dolfijnen gezien. Later deze week gaan we nog wel een keertje zoeken naar meer dolfijnen... Nadat we in Ubud de Balinese Dans hebben gezien wilden we het hier ook nog wel een keer zien. In een restaurant werd het aangeboden, dus wij daar gaan eten, wachtend op de dans. Het was echt te lachwekkend voor woorden (Vooral Anne heeft de man best uitgelachen), en we waren ook nog eens de enige toeristen... Beetje jammere besteding van onze euro, maar in tijden niet zo hard gelachen. We genieten vooral van de happy hours en het liggen aan ons zwembad. Verder worden we helemaal gek van iedereen die geld aan ons probeert te verdienen. Vooral het openbaar vervoer is achterlijk duur, althans voor ons toeristen want de locals betalen bijna niks.
Aanstaande woensdag vliegen we naar Maleisie en we staan te popelen!
Het volgende bericht zal dus van daar komen.
Groetjes, Peter&Anne

ps. Bedankt voor alle leuke felicitaties op m'n verjaardag!

• 09 December 2005 - 08:17

Frank:

GEFELICITEERD PETER !

klinkt wel goed daar. heel veel plezier nog

Groeten van Frank

• 09 December 2005 - 09:06

Deborah:

Diep schaam ik mij, dat ik hieraan door jou zelf herinnerd moest worden, maar Peter, Van harte gefeliciteerd met je 26e verjaardag! Kus Deborah

• 09 December 2005 - 09:10

Roos:

Hoi peet en anne,
    Klinkt leuk allemaal, zeker die witte stranden en walvissen. Ik las vandaag op teletext dat een maori een nederlandse toerist een kopstoot had gegeven omdat die toerist het maori dansje uitlachte. Ik zal maar uitkijken als ik jullie was, N-Z ligt toch relatief dicht bij!
    Groeten!

• 09 December 2005 - 09:53

Dave:

Hey Peet & Anne,

Die walvis is echt Übergeil!!! Veel plezier in Maleisië.

Groet Dave

• 09 December 2005 - 10:00

Anne En Peter:

We liepen net nog langs een ander internetcafe en hier konden ze onze foto's wel branden, dus vandaar dat we toch nog even de foto's erop gezet hebben! Hou ons op de hoogte en tot het volgende bericht!
    xx

• 09 December 2005 - 10:47

Pim:

Peter gefeliciteerd!
    Enjoy Maleisie!

• 09 December 2005 - 11:13

Liesbeth Kuin:

alsnog van harte gefeliciteerd. Zo´n verjaardag vergeet je nooit meer. Maleisie zal jullie goed bevallen.Mijn kinderen hadden daar hun huwelijksreis

• 09 December 2005 - 11:32

Ans & Ko:

nou schatten er is weer heel wat beleefd.
    peter nog een knuffel voor je verjaardag. succes met de vlucht.
    xxxx

• 09 December 2005 - 13:17

Caroline:

Haaaaai,

Heb geprobeerd te bellen op je verjaardag, Peet maar mocht niet baten.
    We hebben op je geproost!
    En op de Sint natuurlijk.
    Wauw, wat een gave foto's!!! Vooral dat jij Petor onder dat beeld zit in het water: geil.
    Die maffe danskloon( zo noemen ze een clown in Braboland)maakte zelfs mij aan het lachen....en dan heb ik hem noch niet eens in actie gezien.
    Kus van zus

• 09 December 2005 - 16:10

Lillian:

Hallo,
    Peter gefeliciteerd! Jeetje, ziet er allemaal erg mooi uit. Ik zit inmiddels in de sneeuw met af en toe een gevoelstemperatuur van -20 :). Maar de kerststemming komt er wel goed in zo! Veel plezier nog, liefs Lillian

• 09 December 2005 - 16:52

Jolan:

hey hey.!

wat een mooie fotos weer. peter nog gefeliciteerd. ja ik wou nog komen maar de bus had vertraging. dus tsja redde het net niet..!!
    op die foto in het zwembad peter lijk je best op dat beeld... wuhaha...
    nou leuk weer wat gelezen te hebben!
    en nog heeeeel veeeeeel plezier daar.!!

liefs en xxx
    jolan

• 09 December 2005 - 18:15

Sonja:

peter nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! ben super blij om te horen dat jullie het zo leuk hebben!!! dikke kus

• 09 December 2005 - 21:13

Michel En Marielle:

Hee Petor,

WK voetbal loting:
    We zitten in de poul met Argentinie, Ivoorkust (zonder of met Kalou) en de openingswedstrijd tegen Servie-Montenegro op 11 juni 2006. Dat worden mooie wedstrijden!!

• 09 December 2005 - 23:14

Daphne:

Zo te horen nog steeds alles naar wens daar, goed om te horen. Begrijp dat Peter jarig is geweest, dus bij deze nog gefeliciteerd!! De foto's zijn prachtig, de natuur daar lijkt me erg mooi.
    Nou luitjes genieten en we horen het wel als jullie in Maleisie zitten.
    Liefs van ons

• 12 December 2005 - 11:58

Niek:

Hoi Anne en Peter,
    Het lijkt wel of de foto's steeds mooier worden! Echt te gek daar. En wij maar ploeteren in ons kikkerland... Niks dolfijnen en walvissen. Geniet er van,
    xx voor Anne en hug voor Peter

• 14 December 2005 - 10:33

Francis En Loes:

Hoi Peter en Anne.
    Peter nog van harte.
    Ik(Francis) ben een ietsje lui wat betret e-mails lezen.
    Het ziet er werkelijk allemaal fantastisch uit.Prachtige foto's van een tot nu toe geweldige reis.
    Dringend jaloers.
    Groeten Loes en Francis

• 14 December 2005 - 22:24

Suuz:

Hoi Anne en Peter, voor de derde keer probeer ik nu een bericht te mailen. De vorige keer was het internet niet helemaal goed geinstalleerd of zo... Vorige week kwam ik uit Groningen, waar het erg koud en mistig was. 's Nachts zag ik jullie foto's en bericht en ik vond het echt geweldig om het te zien. Vooral de Sawa zag er erg mooi uit! Die man zag er echt super sexy uit! RRRRRRRRRRRRR Natuurlijk heeft Peter een telefoonnummer meegenomen voor me! Ik kan niet wachten.... Nu zitten jullie in Maleisie, tot dan en geniet er lekker van! Liefs Suuz