We zijn op Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu We zijn op Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

We zijn op Bali!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

27 November 2005 | Indonesië, Ubud

Hallo allemaal,

we zijn ondertussen alweer een paar dagen op Bali. De laatste dag in Yogyakarta zijn we 's avonds nog naar een wajang voorstelling geweest wat erg leuk was om te zien.
Maandag begon de tocht naar Bromo, we zijn 's morgens vroeg vertrokken en met de bus naar Surabaya gegaan, dit duurde al van half 8 - 17u.. (we kweken wel zitvlees hier!) en daarna zijn we toch nog maar verder richting Bromo gegaan, naar het dorpje Probolinggo. Dat moest nog zo'n 2 uur zijn vanaf Surabaya, maar doordat de achter-as van onze bus op een gegeven moment stuk ging moesten we ruim een half uur wachten tot ze het weer gemaakt hadden (kunnen ze dat in nederland ook? volgens ons niet). Helaas konden we nog maar een half uurtje doorrijden, want toen begaf de as het weer.. Gelukkig konden we meteen overstappen op een andere bus en waren we rond half 9 's avonds in Probolinggo, terwijl we al vanaf 7u onderweg waren (gerekend van het hostel..). Bij de busterminal wilden ze ons ook nog eens 20.000 (2 dollar) laten betalen voor een stukje van ong 5 km, maar uiteindelijk zijn we voor 6000 naar het hotel gebracht waar we wilden slapen. De volgende ochtend een mini busje naar bromo gepakt, duurde 2,5 uur voordat we boven waren omdat de chauffeur in een tergend langzaam tempo naar boven reed in de hoop nog wat mensen op te pikken (denken wij), redelijk frustrerend! In een hele goedkope 'spartaanse' kamer geslapen (met een heeeeeele slechte matras die uit 3 stukken schuim bestond), omdat we toch om 3 uur op zouden staan, want we gingen met de jeep(!) de zonsopgang bekijken. Normaal kost dit 75000 pp, maar wij konden met een Deens gezin mee en hoefden dan maar 30000 pp te betalen :) De zonsopgang was erg mooi, zie foto's (hier haalt Bob Ross dus zijn inspiratie vandaan!), en daarna Bromo beklommen en de bijbehorende krater bekeken. Om 7 uur waren we weer terug in ons hotel en zijn we naar Bali vertrokken. Het plan was om eerst nog het Baluran National Park (oost java) te bezoeken, maar volgens de een werden daar allemaal gevechten gehouden en was het niet veilig en volgens de ander was het niet de moeite waard in het regenseizoen. En aangezien wij nog genoeg parken gaan zien in de komende maanden hebben we dit dan maar overgeslagen! Dus op naar Bali. Helaas werd meteen weer geprobeerd om ons flink af te zetten, en hadden we de keuze: of 2 a 3x te veel betalen, of het eerste stukje met een andere bus doen. Het werd het laatste en daarna zijn we dan wel in een bus naar bali gestapt, weer een zeer vermoeiende busreis.. we waren pas om half 10 's avonds in Denpasar! (en toen was het al half 11 realiseerden we ons de volgende dag omdat er nog een uurtje extra tijdsverschil is..) En dan sta je daar op een of andere terminal... Alle taxi- en buschauffeurs afgewimpeld; wij zouden de paar kilometer naar het hostel wel lopen omdat 's avonds je helemaal afgezet wordt als toerist zijnde. We stonden een beetje verloren op een kruising te kijken waar we naar toe moesten, stopte er een luxe airco auto met een of andere zakenman erin die vroeg waar we naar toe moesten. We vertrouwden het voor geen meter, maar na het zien van zijn business kaartje en het horen van zijn Engels zijn we bij hem ingestapt en heeft hij ons naar ons hostel gebracht. Achteraf mogen we daar errug blij om zijn,want zelf hadden we nog uren rondgedwaald waarschijnlijk..
's Morgens doorgereisd naar Kuta, we wilden het toch met eigen ogen gezien hebben, maar meteen toen we aankwamen hadden we al zoiets van, ja 2 dagen is echt genoeg! Wel lekker aan het strand gelegen en de zonsondergang bekeken (zie foto's) en verder een beetje bijgekomen van de heftige reisdagen van de afgelopen tijd.
Ondertussen zijn we alweer in Ubud, het artistieke centrum van Bali. De sfeer is hier duidelijk anders en bevalt ons stukken beter. Vanmiddag hebben we door de sawa's (rijstvelden) gelopen, zie foto's, en vanavond gaan we Balinese dansen bekijken in het paleis, we hopen dat het erg cool zal zijn!
Dit was het dan weer, tot de volgende keer ;)

Veel liefs, Peter en Anne

Nog even een paar toevoegingen:
-Is er een negatief reisadvies voor indonesie, of is men hier erg bang?
-De muntjes worden verzameld, zijn er nog meer liefhebbers?
-Peter is een cultuur (nou ja godsdienst) barbaar: hij dacht dat de offerbakjes van de hindu's hier op Bali lege big mac bakjes waren en begreep maar niet waarom dat overal op straat lag..
-Het eten is erg goed hier! We eten heel gevarieerd, van 'europees' tot indonesisch, erg smakelijk!
-in ons hostel in Kuta viel de stroom s nachts uit, dus de ventilator deed het niet meer. Anne meteen wakker vanwege de hitte en besloot even buiten te gaan zitten. Liet echter de deur open en ziet opeens een beest naar binnen rennen. Peter was diep in coma en reageerde nergens op,. zelfs niet toen het een kakkerlak bleek te zijn! 's Morgens bij het inpakken van de tas was hij dan ook degene die de kakkerlak terugvond: in een van de plastic tasjes, terwijl de kakkerlak bijna over zijn hand liep.. het was de allergrootste tot nu toe, zeker 10cm met voelsprieten meegerekend.. Even schrikken dus!
Dit was het dan echt, dahag!

• 27 November 2005 - 09:56

Dave En Lieke:

Hey Peet en Anne,

Bevalt het in jullie penthouse in Ubud? Geven ze je daar nog steeds zo veel ontbijt en thee met broodjes 's middags. Doe de groetjes aan Wayang Patrick en zijn vrouw. Veel plezier,

Groetjes Dave en Lieke

• 27 November 2005 - 10:17

Jolan:

heeey!!

de fotos zijn echt weer onwijs mooi..:O dat jullie al die dingne kunnen zien echt te gek.!
    lekker weer een kakkerlak. haha peter niet bang zijn he!! :P
    nou nog heel veel plezier.!!
    xxx
    jolan

• 27 November 2005 - 10:36

Daniel Markus:

Zoeiets als met Baluran, dat het gevaarlijk zou zijn zeggen mensen wel vaker. Volgens mij is het een truc. Ze hopen dan dat je nog een tijdje bij hen blijft. Ik vraag me op reis altijd af of iemand belang erbij heeft om je bang te maken.

Je kan nieuws over indonesie online vinden op: news.indahnesia.com. Baluran komt nergens voor.

Veel plezier en laat jullie niet ongerust maken door mensen.

Daniel

• 27 November 2005 - 13:07

Piet En Riet:

Hallo Peter en Anne,
    Wat een prachtige foto's!!
    Jullie vroegen of er hier iets bekend was over dreigende aanslagen. Wij hebben verleden week op rtl 5 inderdaad een bericht gelezen, dat er dreiging was voor aanslagen rond deze tijd i.v.m de herdenking van de aanslag van twee jaar geleden. Ik ben blij te horen, dat jullie niet op de toeristische plekken zitten !!!Maar toch : wees alsjeblieft op je hoede!
    Heel veel liefs, Pa en Ma(Piet en Riet).

• 27 November 2005 - 16:03

Jeroen:

Klinkt goed, je hebt het beter dan wij hier! Groeten, ook van Sandra.. ;)

• 27 November 2005 - 19:04

Liesbeth Kuin:

Hallo Anne en Peter,

Wat ontzettend leuk, dat ik jullie reis op deze manier kan meemaken.Wat heerlijk om dat zo samen te kunnen ondernemen.
    Nog veel plezier, groetjes liesbeth

• 28 November 2005 - 08:06

Frank:

Ziet er allemaal gaaf uit ! veel plezier nog

• 28 November 2005 - 13:31

Vera:

Vanochtend in de krant gelezen dat er overstromingen zijn in Koh Samui waarbij ook mensen zijn omgekomen maar van een neg. reisadvies nog niets vernomen.
    Zojuist het reisbureau hier gebeld en zij zeggen dat er een neg. reisadvies is voor: Molukken, centr. Sulawesi, Aceh, Timor Leste. Daarnaast wordt het afgeraden om door aardbeving getroffen gebieden te bezoeken.
    Voor Bali was alles okay.
    Dus geniet maar!
    Veel liefs Vera en de rest

• 28 November 2005 - 13:40

Niek:

Hoi Anne en Peter, Wat een prachtige foto's allemaal. Ik wil er ook heen! Net even te ver zwemmen. Die tempelslaapkamer ziet er echt geweldig uit. Echt veel info over aanslagen lees ik niet. Gewoon blijven opletten. Kuta is dus echt toeristisch, had ik ook al eens gelezen. Je moet het toch maar even gezien hebben en dan de volgende plek pakken. Ik wens jullie nog heel veel moois en plezier,
    Groetjes,
    Niek

• 28 November 2005 - 13:41

Niek:

Groetjes,
    Niek

• 29 November 2005 - 18:50

Marion:

Geweldig om zo jullie te volgen, ik geniet ervan. Ik ben weer terug uit Aruba , is heel goed geweest, veel gepraat en veel emoties gedeeld.Hier is het wel confronterend, maar goed, dat zal wel tijd nodig hebben. Zondagavond borrel bij Riet en Piet, gaan proosten op Peters verjaardag!Ik houd van jullie!. Lieve hug van mij.

• 30 November 2005 - 10:47

Caroline:

Haaaaai,

Vette foto's van een Vulkaan,lekker dansen en eten, Sawaatje hier sawaatje daar, zeer decadent, moet je weten.

Kus

• 01 December 2005 - 20:25

Aernout:

Tjonge jongens, dat ziet er superpikkiewijs uit. Mooie foto's, lekker eten, en flinke kakkerlakken. Wat wil je nog meer.

Ik heb ook even op RTL gekeken, en het is reuze koud hierbuiten. Dus doe je wel een sjaal om?, en uitkijken bij het oversteken.

Jullie toegenegen,
    Aernoe

• 05 December 2005 - 13:03

Wina:

Hallo Avonturiers

Op de eerste plaats wil ik Peter feliciteren met zijn verjaardag. Ooit gedacht je feestje onder dergelijke omstandigheden te vieren?
    Zoals je ziet ben ik inmiddels op de hoogte van jullie site, zodat 'petemoei' vanachter de computer een oogje in het zeil kan houden. Ik zal jullie belevenissen op de voet blijven volgen en wens jullie een hele fijne tijd toe.

Liefs

Wina

• 06 December 2005 - 10:04

Suzanne:

Goedemorgen Peter en Anne,

Hierbij een berichtje na Sinterklaasavond. We hebben jullie wel gemist hoor, met name die (geile) gedichten van de Sint genaamd Peter. Hopelijk heb je een fijne verjaardag gehad! Liefs Suzanne

• 06 December 2005 - 15:52

Nellie:

Lieve Peet,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag jongen!!

Het was zo geil, onze sinterklaasviering...met veel rum, bier, aantreksuprises en prachtige gedichten. We hebben je wel verschrikkelijk gemist popje, maar je kan trots op ons zijn!!! Veel plezier daar in het verre oosten! Ik hoop dat jullie er een hele fijne verjaardag van hebben gemaakt!

x Nellie

• 06 December 2005 - 16:20

Michel En Marielle:

Hai Petor!!!
    Dat wist ik nie, maar een toffe site zeg! nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! K schrijf je snel weer. geniet ervan!