Kerst zonder sneeuw - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Kerst zonder sneeuw - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Kerst zonder sneeuw

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

17 December 2005 | Maleisië, Malakka

Hello allemaal!

We zijn veilig en wel gearriveerd in Maleisie. De laatste dagen op Bali hebben we eigenlijk niet zoveel boeiends gedaan. Eigenlijk alleen maar zitten wachten tot we weg konden... We hadden het een beetje gehad met Bali en alle dollartekens in de ogen van de Balinezen.

Nu in Maleisie is alles slick, snel, glimmend en schoon! Wat een verademing en een heeeeel groot verschil met Indonesie. Helaas merken we het ook in onze buidel. De prijzen liggen stukken hoger en je krijgt er een stuk minder voor (voornamelijk in de hostels!) Sliepen we eerst in stoere bungalows met eigen badkamer voor zo'n 4,50 euro per nacht (incl. ontbijt), nu betalen we zo'n 8,50 euro voor een 2 bij 2,5 meter kamer zonder raam en amper ruimte om je spullen neer te leggen en delen we de badkamer met nog zo'n 10 anderen... Even wennen dus! Kamers met eigen badkamer zijn minimaal 2x zo duur en dat gaat ons net iets te ver.

Verder vermaken we ons prima. De eerste dagen hebben we Kuala Lumpur (KL) te voet verkend (hele stoere stad!) en vandaag hebben we Melaka (havenstad ten zuiden van KL) 'gedaan'. Helaas heeft dit internet-cafe geen windows-xp en kunnen we onze foto's niet online zetten, volgende keer beter dus!
Ons plan voor de komende dagen is nog niet helemaal duidelijk. We gaan morgen eerst met de bus terug naar KL en kijken dan welke bus als eerste vertrekt naar een van de plaatsen die we nog willen zien.

We hopen kerst en oud en nieuw ergens op een eilandje door te brengen, maar we zien wel hoe het loopt. De kerstbomen staan hier overal al in de winkels en de gezapige 'songs' worden overal gespeeld, maar het voelt wel heeeel anders dan thuis...

Jullie horen wel weer van ons en wij van jullie!

Ciaooo en veel liefs,
Peter & Anne

• 17 December 2005 - 14:54

Ans & Ko:

blij dat jullie nog steeds genieten en de prijzen zijn relatief hoor. liefs

• 17 December 2005 - 17:06

Liesbeth Kuin:

Ja, gek he kerst in de warmte, maar je zult zien, dat het ook wel wat heeft.Het bevalt mij prima en de sneeuw, die bijna nooit in nederland ligt, denk je er dan maar bij.´sAvonds in het donker met lichtjes aan , is het dan net echt kerst. Hele fijne dagen en een tropengroet vanaf Aruba, liesbeth

• 18 December 2005 - 02:17

Govert:

We hebben net met alle ski-mensen weer de Gieter (ja, echt!) onveilig gemaakt. Ik begrijp dat maleisie dan aantrekkelijker is :-) In elk geval alvast heel goede kerstdagen gewenst!! Groetjes Govert

• 18 December 2005 - 10:12

Jeroen En Suuz:

Hier in Nederland is het nu al bij tijd en wijlen wit van de sneeuw, het smelt alleen net zo snel weer weg. Prettige feestdagen alvast toegewenst!

• 18 December 2005 - 12:06

Iris En Mannnen!:

Hi Anne en Peter, leuk om jullie reis op deze manier te volgen!
    Via deze weg willen wij jullie een hele fijne kerst wensen en alle goeds voor het nieuwe jaar! Veel plezier nog, liefs en kusjes van ons!

• 18 December 2005 - 20:17

Linda:

Dat wordt dus geen kerstboompje optuigen (of uitvouwen zoals ik heb gedaan) dit jaar. Hopelijk lukt het de volgende x om fotos te plaatsen, ik ben benieuwd! Liefs Linda

• 20 December 2005 - 13:34

Nicole:

hé anne en peter, laat ook maar eens een berichtje achter, geweldig om al jullie ervaringen te lezen, wel jammer dat jullie bali niet geweldig vonden. Wij vonden het super!volgend jaar maar naar maleisie... hele fijne feestdagen daar in de zon! groetjes nicole

• 23 December 2005 - 11:15

Wilfried Godwaldt:

beste anne en peter,
    volg jullie berichten op de voet; jullie beleven nog eens wat.
    wens jullie, heel traditioneel, een heel voorspoedig 2006 toe.Deze jaarwisseling zul je niet zo gauw vergeten, spreekt opa. Heel veel plezier en geniet zoveel je kunt.