Gearriveerd in Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Laos

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

28 Februari 2006 | Laos, Luang Prabang

Hallo allemaal,

daar zijn we weer! Sinds gisteren zijn we in Luang Prabang, heeft ons 2 dagen gekost om daar te komen. Vanaf de grens met Thailand hebben we namelijk de slow boat genomen. En die was inderdaad erg slow! De eerste dag hebben we zo'n 120 km afgelegd, in 6,5 uur.. Gisteren 140 km, in 7,5 uur.. Dat allemaal op een houten bankje.. Op een gegeven moment wisten we echt niet meer hoe we moesten zitten! Wij mochten onszelf nog gelukkig prijzen, omdat wij op tijd waren en een kussentje konden claimen.

Wat we tijdens de tocht hebben gezien was wel heel cool. Aan beide kanten van de rivier hoge bergen, jungle, stroomversnellingen, waterbuffels, af en toe een olifant, vissers en uiteraard goudzoekers. Het enige nadeel was dat de hele boot vol met andere toeristen zat.. De 2e dag zaten we zelfs met 110 man op de boot, waar eigenlijk voor 80 man plaats was. Maar dat kan natuurlijk allemaal hier. De zware mensen moesten gewoon even naar de linkerkant verhuizen zodat we niet meer scheef in het water lagen en het probleem was opgelost. Een hele belevenis dus weer!

Nu kunnen we niet wachten tot we weer uit de 'blankenwereld' gaan; 2 dagen was meer dan genoeg. Vandaag moesten we nog wel een dagje 'blank' Luang Prabang doen, moesten toch even de highlights bekijken.

Morgen nemen we de bus naar het Noord-Oosten. Dat gedeelte van Laos moet minder bezocht worden door toeristen omdat het nogal ontoegankelijk is. (En zo nu en dan worden er nog wel eens wat bussen overvallen) Dat trekt ons dus wat meer :)

Na ons avontuur in het Noord-Oosten gaan we naar de hoofdstad, Vientiane. Daar zullen we weer een berichtje plaatsen!
Iedereen bedankt voor de leuke reacties op de site en de mailtjes!

Veel liefs, Anne en Peter

• 28 Februari 2006 - 09:22

Simone:

"De zware mensen moesten gewoon even naar links zodat we niet meer scheef in het water lagen"; lol! Remco zit nu ook in Laos geloof ik (zonder stroom). Veel plezier met jullie avontuur! Hoop dat je niet nog meer kwijtraakt dan! Snel weer een mailtje, x Moon

• 28 Februari 2006 - 10:52

Vicencio:

Je weet wat ze zeggen over het Noord-Oosten...

• 28 Februari 2006 - 11:10

Alex:

Peet, jongen, begrijp ik nou goed dat je de luxe aan het ontwennen bent?? Ik ben tot tranen toe geroerd, jij echte bioloog.

• 28 Februari 2006 - 13:07

Ans&ko:

achter die steen bij de stroomversnelling zit vis.
    gooi daar je hengeltje maar uit en je kunt nog goedkoper eten.
    liefs

• 02 Maart 2006 - 22:01

Caroline:

Shit, die foto's worden steeds mooier!
    Zal ik jullie een mooie sneeuwfoto opsturen? Van Jan op de slee? Dan ben ik het rendier en roept Jan: 'gassen, rendier!'.
    Dan komen jullie vast snel weer thuis.
    Of vind je dat egoistisch van me?
    Kus van zus