Gekozen voor Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Gekozen voor Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Gekozen voor Cameron Highlands

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

19 December 2005 | Maleisië, Cameron Highlands

Daar zijn we alweer!

Wat sneller dan verwacht, maar internet is hier redelijk goedkoop en snel, en we kunnen foto's plaatsen dus dat wilden we dan toch maar even doen :)

Eigenlijk hebben we sinds ons laatste bericht alleen maar in de bus gezeten, wel in een super vip bus; dwz, 3 stoelen per rij (2 gangpad 1), volledig verstelbaar en met voetenbankje, net alsof je in een superluxe wintersportbus zit; niet verkeerd!

Gisteren rond half 6 zijn we aangekomen in de Cameron Highlands, een hill resort, waar allemaal theeplantages en rozentuinen e.d. zijn. We blijven hier een paar dagen, we kunnen hier wandelen en bijv een vlinderboerderij bezoeken en verder vinden we het wel lekker rustig hier. Er lopen hier zelfs backpackers rond die hier 3 maanden blijven dus dat geeft wel de relaxte sfeer hier weer! We zitten in een leuk hostel, met eigen badkamer met warm water, dus dat is wel weer even erg fijn, privacy!

Vandaag eerst heerlijk lang uitgeslapen en een wandeltrack van anderhalf uur gaan doen, althans, dat was het volgens de kaart. Wij hadden het in 20 min gedaan.. En de waterval waarvoor we dat pad genomen hadden bleek vol met afval te zitten en niet eens een foto waard! Wel ook nog een uitzichttoren beklommen wat wel een leuk uitzicht gaf, er is hier nog genoeg te zien! Daarna naar een andere waterval gelopen. Ik (Anne) liep voorop en moest opeens even wat rare sprongen maken, want er stak een slang het pad over! Ik had eerst niet echt in de gaten wat er nou gebeurde, maar het was dus een echte slang, van zo'n 80 cm.. Niet erg geschrokken gelukkig, maar het was wel even raar!

Nu moeten we snel onze foto's gaan plaatsen want het cafe gaat om 22u dicht!

Nog even voor alle duidelijkheid:
we zijn tussen 12 en 13 uur jullie tijd bereikbaar op 0618888912, liever niet bellen, maar smsen kan altijd. We sturen waarschijnlijk terug vanaf een ander nummer!

Tot het volgende bericht! Geen idee waar we hierna weer naar toe gaan, waarschijnlijk een eiland, waar geen overstroming is zoals in Noord Maleisie en Zuid Thailand...

Tot mails!

Liefs, Anne en Peter

• 19 December 2005 - 13:36

Simone:

Hi!
    Daar ben ik ook geweest! Hardstikke mooi, enjoy it! Ik vind daar sowieso dat heerlijke fruit en gefrituurde banaan langs de weg voor geen geld zo lekker. Orang asli, watervallen. Super! Ik zit nu net een paar dagen in A'dam. Mooi huis en ken al veel beter mn weg dan voorheen! Draag maar lange kleding dan, met slangen!
    Veel groeten en liefs, Moon

• 19 December 2005 - 13:38

Vicencio:

Gaaf, jaloers, je weet. Hier oliebollen en scripties, je weet.
    Liefs, groetjes, je weet.

• 19 December 2005 - 13:41

Nog Even :-):

In die Batu Caves ben ik ook geweest. Grappig om dat zo te zien! Die trap er naartoe is echt moordend, ik werd er op een geg moment (nr beneden) helemaal duizelig van (en toen was ik nog in betere conditie!). Er zaten ook allemaal van die vervelende aapjes die je moest ontwijken. x Moon

• 19 December 2005 - 14:17

Meño:

Hebben jullie de zang van die gast in de bus nog opgenomen?? Ik hoor het graag denk ik. En: Wie zegt er "NO" tegen porn?? Wat vindt jij er van Gerrie??

• 19 December 2005 - 17:05

Vera:

Hi Lieve Anne en Peter,
    Wat heerlijk toch om mee te genieten met jullie. Zijn jullie nog van plan om je te bekeren tot het boedhisme of toch maar niet. Het lijkt me een heel rustgevend geloof en de tempels vind ik prachtig.
    Morgen gaan Rien en ik met Loes en Cis naar Keulen wat kerstmarkten bezoeken. Woensdagavond komen we terug. Ik ben benieuwd of we nog iets byzonders kunnen kopen want als ik zo om me heen kijk zitten we er al erg kerstig (en compleet) bij. Veel kerstbomen zullen jullie niet zien maar waarschijnlijk wel heel veel mooie verlichting! Geniet er van! Mochten we jullie niet meer voor de kerst spreken dan een fijne tijd.
    Dat sate-fonduen van Peter zag er lekker uit, waren de aangeregen blaadjes sla jouw maatje Anne?
    Liefs van ons allemaal,
    Vera

• 19 December 2005 - 18:58

Pim:

Peter: wat ben je aan het eten tijdens de foto "Sate-fonduen in Melaka" ?? :)

• 20 December 2005 - 08:59

Marion:

spannende foto''s!gezellig jullie zo stralend te zien. Persoonlijke e-mail volgt snel. heel veel liefs

• 21 December 2005 - 00:23

Suuz:

Hey!!!!

Nou, weer eens aan het internetten geslagen in de nacht... spelletjes zijn zoooo leuk! :) Maar het deed me goed te zien dat er weer nieuwe foto's bij waren! Het ziet er echt heel relaxed en gezellig uit! Als ik achter de computer zit geniet ik echt van de foto's, met name waar jullie zelf ook op staan! Geniet weer lekker verder, tot de volgende keer!

Liefs Suuz

• 21 December 2005 - 06:04

Jolan:

heeey..!!

wat onwijs leuk weer..!!
    die slang echt super eng. haha goed dat je niet zo geschrokken ben ik zou gillend wegrennen...!
    wel gaaf dat ze muziek speelden in de bus hahahaha... maak je heir niet meer in nederland..!
    en die brug was hoog..! dat jullie daarop zijn gegaan.. leuk leuk
    nou in ieder geval als ik geen berichtje meer krijg hele fijne feestdagen voor jullie beide.!!

liefs en xxx
    jolan

• 21 December 2005 - 13:21

Marjorie:

Hallo Anne en Peter,
    Nu jullie in de Cameron Highlands de kerst doorbrengen, kan ik alleen maar erg jaloers op jullie zijn. Wij kennen dat gebied, prachtig!!!! Doe de groeten aan het Strawberry Park Hotel, als je dat toevallig mocht tegenkomen. Geniet van de komende dagen, verder heel veel goeds voor 2006 toegewenst. Liefs, Marjorie en Peter.

• 22 December 2005 - 13:39

Caroline:

Ho ho ho, wat een berichten...en coole foto's. Vooral die geile koe met vleugels en tieten! Vrolijk kerstfeest aldaar en een goed begin van 2006 gewenst van ons alledrie!
    Mijn kerstfeest op Tenerife zal ik ook niet vergeten: ik heb 2 dagen rondgelopen op mijn werk in een kerstmannenpak met een kussen eronder terwijl het zo'n 28 graden was. Maar ik had een goede deo!!
    Ja, Jan vindt monorails ook vet dus als jullie er een spotten....graag een foto. Bedankt voor de sms op mijn verjaardag. Ik voel me zeer vereerd.
    Kerst dit jaar zal erg anders zijn zonder jullie in het Marriott. Jeroen komt me helpen en pa en ma ook met decoreren.
    Doegie, kus van zus

• 23 December 2005 - 14:58

Lillian:

Alvast een hele fijne kerst toegewenst en een gelukkig Nieuwjaar! Wees voorzichtig met vuurwerk ;).
    Liefs