Foto's! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Foto's! - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Foto's!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

20 November 2005 | Indonesië, Yogyakarta

Hi allemaal,

na 2 uur ploeteren kunnen we na het het schrijven van dit bericht dan eindelijk ook onze foto's plaatsen!

Ondertussen gaan we al weer bijna weg uit Yogyakarta, nu volgt een korte beschrijving van onze reis tot zover:

Na Pangandaran (toch wel mooie foto's gemaakt) hebben we de bus genomen naar het Dieng plateau. Onderweg kregen we nog een lekke band en de agenten die ook in de bus zaten probeerden ons uit te leggen dat indonesie nu toch echt heel veilig is omdat mr Azahiri nu dood is (jaja). Het was erg rustig op het dieng plateau en omdat de eigenaar die nacht ergens anders moest zijn, hadden we het hele hostel voor onszelf!
's Morgens bij het ontbijt kwamen we een hele groep Nederlanders tegen, die met Djoser een rondreis door Indonesie aan het maken waren en ong hetzelfde deden als wij, alleen dan in 2x minder tijd en waarschijnlijk voor 2000 euro pp :) Verder eigenlijk veel gerelaxed daar, gewandeld, kraters bekeken en de zonsopgang met een trekking (van 3:30 - 9:30u) bekeken wat erg leuk was om mee te maken. Verder viel er weinig te beleven in dit dorpje van nix! Tijdens de trekking kwamen we langs een groep bouwvakkers, die hier werken met hun helm op!! Foto gemaakt :)
Na 3 dagen weer vertrokken, om naar Yogyakarta te gaan, stappen we uit het busje, laten we ons fototoestel in de bus liggen....!!! Redelijke paniek...! Na heel wat communicatieproblemen met de politie hebben we het busje gevonden MET onze camera.. je kan je wel voorstellen dat je dan errug blij bent! Daarna toch de trip naar Yogyakarta ondernomen en daar zijn we nu al 4 dagen. 1e dag paleizen bezocht en verder uiteraard de borobodur en prambanan (tempelcomplexen) bekeken. Dit heeft er wel voor gezorgd dat ons budget van 15 euro per dag niet meer gehaald kon worden: we moesten resp. 7 en 6 dollar betalen terwijl de locals dit voor 0.07 dollar mogen bezoeken...! Maar ja, je moet het toch gezien hebben he..

Morgen vertrekken we naar Bromo, ook weer een berg, waar we ook de zonsopgang gaan bekijken. Daarna door naar een nationaal park en dan de overtocht naar Bali. Wij mailen waarschijnlijk weer als we op Bali gearriveerd zijn! (en nog niet gedood zijn bij een bomaanslag, volgens de kranten hier is het terroristen-aantal weer errug hoog!)

We zijn erg benieuwd hoe het met jullie gaat, laat wat van je horen!

Veel liefs, Anne en Peter

• 20 November 2005 - 09:22

Jolan:

heey..!!

wat een onwijs mooie fotos!! echt zoo mooi de natuur en cultuur die je daar ziet het zouden zo posters kunnen zijn die je in je kamer hangt...
    wat een mazzel van dat fototoestel.. dat zou echt balen zijn... hihi zie het al voor me...
    heel veel plezier weer en tot het volgende berichtje..!!!

liefs en xxx
    jolan

• 20 November 2005 - 09:55

Laura:

Hey,
    Leuke website! De foto's geven een goede indruk, het ziet er erg mooi uit! Heel veel plezier de komende tijd en het bierspel moet nog maar even wachten ;-)
    x Laura

• 20 November 2005 - 10:40

Gozert:

Ghallo,

Jezus, ik ben jaloers hoor! Ziet er erg vet uit daaro en mooie verhalen! Passen jullie een beetje op voor de terroristen? Gelukkig heb je je tropenhoed ter bescherming Peet. Hiero ook alles chill, net examenweek gehad, 96% gem. Hee, geniet van alles!

Lator

• 20 November 2005 - 12:28

Niek:

Hoi Anne en Peter, Leuk al die verhalen en nu dan ook met foto's. Mooi land daar. Mama zit al weer een week op Aruba. Het weer is daar niet al te best: regen en muggen.. Hebben jullie nog last van huisdieren, of went het al? Hier is het al aardig aan het winteren: 's morgens de autoruit krabben, dan weer regen en wind, behoorlijk koud. Hebben jullie vast geen last van! We volgen jullie op de kaart. Geniet maar lekker, kusje (voor Anne), hug (voor Peter),
    liefs
    Niek

• 20 November 2005 - 12:30

Niek:

liefs
    Niek

• 20 November 2005 - 12:36

Marion:

lieve schatten, wat ontzettend leuk om de foto´s doorgestuurd te krijgen, echt geweldig.Hier in Aruba is het heerlijk,het is fijn om te tijd te hebben om tot rust te komen. Ook heel leuk om Bernadette en Lloyd te zien in hun nieuwe huis.Helaas verschrikkelijk veel muggen, we worden echt lekgeprikt, maar dat is danook het enige minpuntje. Lieverds, jullie zien er nog goed uit,heerlijk om te zien. Geniet maar weer lekker verder. Lieve hug van mij

• 20 November 2005 - 14:33

Ans En Ko:

lieve schatten
    de foto,s zijn top hoor. zo krijgen we een indruk van de plaatsen waar jullie zijn. jullie lachen nog steeds dus het gaat allemaal goed
    xxx ans&ko

• 20 November 2005 - 15:16

Piet En Riet:

Lieve schatten,
    Wat een bijzondere mooie foto's. Geweldig om zo een indruk van jullie reis voorgeschoteld te krijgen!! Goede reis naar Bali en pas goed op elkaar.
    Veel liefs.

• 20 November 2005 - 15:35

Daniel:

Erg mooi allemaal. Leuk om te lezen. Ben erg benieuwd naar het vervolg. Hoe is het eten?

Veel groeten,

Daniel

• 21 November 2005 - 08:19

Meño:

Tzzzzz ... niets gezien wat de utrechtse heuvelrug niet heeft ... ik ben niet jaloers hoor, echt niet.

• 21 November 2005 - 08:25

Nanja:

Hoi!

Leuk om die foto's te zien zeg. Het ziet er mooi uit, en heel anders dan ik ooit gezien heb. Tot het volgende bericht.

x Nanja

• 21 November 2005 - 11:34

Caroline:

Haaaaaai,even een babbel van zus. Ik heb naar een paar foto's gekeken maar het duurt zo lang voor ik een vergroting zie dat ik later voor mijn schermpje wel verder ga kwijlen....als ik tijd heb.Jan wil graag een foto van een stoomtrein; die zijn daar toch?
    Nog gesnorkeld?
    Lekkere vissies gegeten?
    Kan ik ook prive mailen met je Peet?
    Het ga jullie goed,toedeloe

• 21 November 2005 - 14:52

Frances En Loes:

Hoi Anne en Peter, wat een prachtige foto's! Geven een uitstekende indruk van jullie reis tot zover. Benieuwd naar de volgende serie!

• 22 November 2005 - 12:10

Simon:

wat een hele mooie foto,s ik hoop snel meer te zien van foto,s te zien en meer te hoeren heel veel liefs van simon

• 22 November 2005 - 15:26

Lillian:

Hallo,
    ik ga zo de foto's bekijken, maar wat ik begrijp zijn ze erg de moeite waard ;). Hier gaat alles goed, heb de eerste sneeuwbuien gehad. En Anne, ik werk toch liever met muizen dan met kakkerlakken :p.
    Liefs

• 24 November 2005 - 17:49

Vera:

Hi Anne en Peter,

Dat ziet eruit alsof het niet meer stuk kan. Helemaal mooi! Lijkt me wel spannend met die terrorisme-waarschuwingen maar hopen dat de aanslagen uitblijven.
    Geniet van al het moois en van elkaar.
    Liefs, Vera

• 12 December 2005 - 09:18

Simon:

weer van die hele mooie foto,s ik hoop ook dat jullie een hele goeie reis hebbeh naar maleisie en daar wens ik jullie natuurlijk ook heel veel plezier xxx simon