750 km in 16 uur! - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Anne en Peter - WaarBenJij.nu 750 km in 16 uur! - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

750 km in 16 uur!

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

28 September 2006 | Peru, Trujillo

Lieve allemaal!

Na 3 busritten van in totaal 16 uur zijn we aangekomen in Trujillo, Peru. De laatste dagen in Ecuador hebben we een treinreisje gemaakt, waarbij we 7 uur lang op het dak konden vertoeven. Het was helaas niet zo spectaculair als de reisgidsen doen vermoeden. Maar onder de mensen die de trip al hebben gemaakt schijnen de meningen daar nogal over te verschillen .
Op weg naar het zuiden van Ecuador hebben we nog een lift gekregen van een groep Nederlanders die met reisorganisatie Djoser op stap waren. Erg relaxed! Verder zijn we nog naar een stadspark gegaan dat erg veel weg had van een pretpark, maar wel zonder entreegeld. Na veel moeite hebben we daar uiteindelijk nog een colibri op de film weten te zetten. Erg leuk om ze zo stil te zien hangen voor een bloem!

Onze eerste indrukken van Peru zijn: veeeeel zand en veel armer dan Ecuador. De eerste 300 kilometer vanaf de grens met Ecuador zijn we door een mega-groot-woestijnlandschap gereden. Verder hebben hier nog niet veel mensen een eigen auto, wat wel te zien is in het straatbeeld: soms staat een straat helemaal vol met gele taxi^s. Hier zijn de taxi-chauffeurs weer net zoals Azië: veel toeteren, naast je blijven rijden en wenken dat je mee moet... Jammer voor hun dus!
De pleinen in de stad zijn hier helaas net zo saai als de pleinen in Ecuador: Een groot vierkant plein, met in het midden een groot beeld van een of andere belangrijke oorlogsheld oid. Vanuit elke hoek van het plein lopen er paden naar het midden...

Vandaag zijn we naar een oude verlaten stad gegaan, Chan Chan, hier 5 kilometer verderop. De gehele stad is gebouwd van klei tussen 1000-1500 n. Chr. Heel veel muren zijn door de regen/wind weggespoeld, wat er heel grappig uit zag.

Morgennacht gaan we met de bus zuidelijker naar Huaraz in de Andes. Daar schijnt het prachtig te zijn, mooie panorama views en leuke wandelroutes. Daarvandaag gaan we weer verder zuidelijk naar Ica, om te sandboarden. (Anne zegt al dagen lang dat ze niet kan wachten om dat te doen...)

Groetjes van ons!

• 28 September 2006 - 21:44

Liesbeth:

Peru zal jullie ongetwijfeld nog veel moois bieden. De inca cultuur is nog veel op te snuiven en ik vond het heel indrukwekkend. nog heel veel reisplezier, liesbeth

• 29 September 2006 - 09:34

Caroline:

Klinkt allemaal erg vermoeiend dat reizen...en dat pleinen saai zijn en weggespoelde muren grappig dat komt gewoon omdat jullie een overdosis cultuur hebben gehad! Ga maar lekker zandhappen in de woestijn: leuk.
    Vanavond maak ik Peruaanse pompoensoep.Ik zal bij elke hap aan jullie denken.
    Kussen van zus

• 29 September 2006 - 10:08

Ans&ko:

en nog niet wagenziek geworden?
    als ze daar armer zijn, zullen de prijzen niet hoog zijn en dat is weer in jullie voordeel, toch.

liefs

• 30 September 2006 - 12:26

Agnes:

542km in 12 uur ;-)
    Gisteravond op de vlucht geslagen voor typhoon Xangsane en onverwacht een dagje zon, zee, strand gedaan.
    Veel plezier!!!