Bijna in Santiago! - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Bijna in Santiago! - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Bijna in Santiago!

Door: Anne & Marion

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

02 Juni 2006 | Spanje, Arzúa

Lieve allemaal,

het is hier nog steeds heerlijk weer, zeker boven de 30 graden en we vermaken ons nog steeds uitstekend.

Na Triacastela zijn we naar Sarria gefietst, slechts 20 km verder, maar heerlijk dagje geshopt en op een bankje aan het water gezeten (aantal uren :)). We konden om 13u in het hostel ons melden en later bleek dat fietsers pas na 16u naar binnen mochten, als er dan nog plaatsen over waren. Maar het geluk was met ons omdat de vrijwilliger haar eerste dag had en dat niet wist :)

Op het terras kwam een jongen van 14 langslopen. Wij vroegen hoe het kwam dat hij niet naar school moest. Deze jongen bleek samen met een begeleider de camino te lopen, omdat hij een zoals hij zelf zei een probleemjongere was. Hij was al een jaar van huis, woonde in frankrijk op een werkboerderij waar probleemjongeren uit Nederland begeleid worden. Dat werkte ook niet voor hem, dus nu bij wijze van experiment loopt hij de hele camino. Erg bijzondere jongen, erg druk maar volgens ons zeker van goede wil. We hebben hem maar wat dropjes gegeven om toch iets uit Nederland te hebben.

´s Avonds naar de pelgrimsmis geweest en heel veel kaarsjes aangestoken, helaas wel elektrische kaarsjes. Maar het gaat om de gedachte toch?

Gisteren zo´n 45km naar Eixere gefietst. Een miniplaatsje en we konden nog net de laatste 2 matrasjes veroveren. Voor het eerst op de grond geslapen, maar ook dat ging ons prima af.

En vandaag dan naar Arzua gefietst, ook weer 40 km. Hele heftige klimmen en dalen, onze kuiten piepen soms wanneer ze nou eindelijk eens mogen stoppen..
In deze plaats is te merken dat er veel meer pelgrims zijn, we konden niet eens in de herberg...

Dit hebben we als volgt opgelost: we liggen in een heerlijk pension, schone bedden, schone badkamer en geen gesnurk, heerlijk! We komen helemaal bij...

Lieve allemaal, we genieten en als we in Santiago zijn aangekomen (zondag) melden we ons weer!

Veel liefs anne en marion

• 02 Juni 2006 - 19:20

Ans & Ko:

zijn de spieren nog niet gewend na zo veel inspanningen. dan moet ik toch maar een electrische fiets voor volgend jaar kopen en daar mee gaan trainen. het weer zit jullie gelukkig wel mee. ik heb een paar sites gelezen over de tocht en dan kan het ook anders zijn.
    muis ik hoop dat je wel wat kunt relaxen en anne nog een paar nachtjes en dan kun je je lover weer in de armen sluiten. nou schatten veel plezier. wij gaan morgen naar duitsland en komen volgende week weer terug

veel liefs van ons.

• 02 Juni 2006 - 19:38

Moon:

Haha, hardstikke droog die 'oplossing' voor het pension probleem! :D
    Een vriend van mij heeft ook op zon boerderij in Frankrijk voor probleemjongeren gewerkt, zal 'm zeggen dat 'ie meer z'n best moet doen ;-).
    Veel succes!! xx

• 03 Juni 2006 - 10:27

Liesbeth:

Wat fijn dat het zo goed gaat en Marion voldoet het aan de verwachtingen, die Tom ons voorgeschoteld heeft?
    ik leef erg mee, liefs

• 09 Juni 2006 - 08:13

Joke:

Klinkt erg goed allemaal! Marion is natuurlijk al terug (gelouterd?) en Anne en Peter lekker aan het strand (en geen tempels om te bezichtigen). Hier is het ook heerlijk weer, maar nog niet boven de 30 graden gelukkig.

• 19 Juni 2006 - 06:11

Caroline:

Lieve Anne en Petor,

Ik/wij hebben al lang niks meer van jullie gehoord....alles is vast okidoki maar dat wil ik graag van jullie horen.
    Bevalt noord-west Spanje?
    Geen last van afscheidingsbewegingen(vies woord zeg...hebben ze vast niet zelf bedacht)
    kus van zus