Camino de Santiago deel 1 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Camino de Santiago deel 1 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Camino de Santiago deel 1

Door: Anne & Marion

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

27 Mei 2006 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal,

deze keer even geen berichtje van anne en peter, maar van anne en marion.
Gisteren zijn we enthousiast op de fiets gestapt in Leon, na een nacht in een klooster te hebben doorgebracht. We lagen op een slaapzaal met zo´n 20 vrouwen, wat toch wel even wennen was! De volgende ochtend 6 uur wakker geworden, 7u ontbijt en om 8u door Leo uitgezwaaid op de fiets.

Zonder al te veel moeite hadden we er al zo 70 km op zitten. Tijdens het fietsen al leuke dingen meegemaakt, er werd voor ons geklapt, iedereen zegt bon camino tegen ons. Toen we oud mannetje inhaalden riep hij dat ook naar ons en stikte daarbij bijna.. Hadden we bijna een dode op ons geweten! De laatste 10 km waren wel zwaar, maar door het "bravo" van de man die ons de weg wees konden we er toch nog even tegen aan. (Hadden ook weinig keuze want er was geen herberg te bekennen)

´s Middags kwamen we aan in Astorga en in de gids stond: steil stukje. Dat ging dus echt niet met onze fietsen, hijgens kwamen we boven.. Gelukkig was er wel plek voor ons in de herberg en sliepen we deze keer op een gemengde slaapzaal waar bijna alleen maar mannen waren. Heerlijk geslapen ondanks de snurkende mannen.

Ook vanochtend weer rond half 8 vertrokken na een ontbijtje in de ochtendzon. Vol goede moed gingen we van start. Helaas bleek dit stuk toch wat steiler (10% hellingen) dan dat van gisteren en hebben we met moeite 30 km gered.. De wielrenners die ons inhaalden vonden dat we harder moesten en niet met onze fietsen moesten lopen. Maar ja, zij hebben makkelijk praten zonder bepakking en hun voorbereiding! Na een paar meter moeten wij elkaar telkens motiveren om weer 100 meter verder te gaan, van kilometers is geen sprake meer...

Maar goed, ondanks de inspanning is het toch wel erg leuk. We waren met veel te veel mensen aangekomen in de herberg waar we nu slapen. Alle tassen stonden op volgorde, dus we moesten achteraan sluiten, maar gelukkig hebben we toch een bed. De rest van de mensen slaapt op een matrasje in de kerk of moest noodgedwongen doorlopen...
Net diner gehad met mensen uit Spanje, Italie, Frankrijk, Noorwegen, Brazilie en Duitsland. Zeer gevarieerd dus!

Zometeen zullen we wel weer omstorten, maar we wilden toch even ons verhaal aan jullie kwijt.

We hopen dat in Nederland alles goed gaat en we zullen proberen jullie op de hoogte te houden!

Groetjes en liefs van Anne en Marion

ps. svp geen voicemails achterlaten! berichtje op de site is altijd leuk, of sms!

  • 27 Mei 2006 - 19:24

    Ans&ko:

    dat is leuk zeg op deze site een bericht van jullie.het gemiddelde is toch nog oke.
    ko was er al bang voor dat jullie zouden moeten lopen. nou schatten hier alles goed. bink is met jolan naar de Arena naar gordon, joling en froger.
    (vrijkaartjes van syl gekregen.)
    ko geniet van zijn lcd tv die hij gisteren van ali en mij heeft gekregen.
    hij was er stil van. ik heb hem nog nooit zo blij gezien met een kadootje. nou jongens succes en doe rustig aan xxx

  • 27 Mei 2006 - 20:08

    Piet En Riet:

    Wat leuk ,om vanuit Spanje een verslag van jullie fiets-avontuur te ontvangen.Dank je wel! Hier in Frankrijk gaat het wel aardig. We hebben nu een timmerman in huis, waarbij niet alles lekker loopt in alle opzichten!!Maar wat wel erg gezellig is geweest, is het bezoek van Annelies en Peter en de twee kinderen. Annelies is de dochter van Nic en Tiny.De buiten keuken heeft inmiddels een pannen-dak, dat is erg fijn en het ziet er erg goed uit. Volgende week krijgen we drie vrienden uit Ouderkerk en Amstelveen op bezoek : Jos en Nol Bleumink en Ank van de Meer. Daar kijken we naar uit.
    Wij wensen jullie veel sterkte met de fietsvakantie!!!
    Heel veel liefs van Piet en Riet Albers.

  • 28 Mei 2006 - 08:25

    Sonja:

    hey anne! toch wel zwaar dus he?! nou hou vol en heel veel plezier! dikke kus

  • 28 Mei 2006 - 10:34

    Lillian:

    Hallo!
    Voor de verandering een bericht uit NL. Ik ben gister veilig aangekomen en moet weer even aan alle regen wennen :(
    Hebben jullie wel mooi weer en zweten jullie je lekker kapot? Ik vind het erg dapper allemaal en blijf graag op de hoogte!
    Succes nog,
    liefs Lillian

  • 28 Mei 2006 - 10:37

    Peter:

    Hello!!! Toch balen dat die electrische fiets niet mee is gegaan? ;)
    Maargoed, geniet er van en tot snel! Ik ben trots op jullie!
    Liefs, Peter
    P.S. Heel veel succes met de volgende berg-etappes...

  • 28 Mei 2006 - 17:08

    Carin:

    hai Anne en Muis,
    Ik wist niet dat jullie zouden e-mailen dus vandaar mijn sms-jes,maar bellen doe ik niet hoor ook geen voicemails.
    knap hoor van jullie ,ik doe het jullie niet na.
    wel fijn dat het weer goed is en de sfeer is blijkbaar ook uitstekend.
    jullie zijn toch wel vanmorgen vanuit de herberg netjes even naar de H.Mis geweest he zoals ik al sms-te, daarom durfde ik niet zo vroeg te sms-en. hebben jullie al rood vlees extra aan moeten schaffen voor de zere billen of valt het mee. ik hoop het voor jullie.
    Ik zal vanaf nu geregeld naar mijn mail kijken en terugmailen, verder denk ik uiteraard aan jullie dappere tocht daar en hoop ik dat het allemaal goed blijft gaan..steek maar een extra kaarsje aan maandag aub kan ik weer erg goed gebruiken.vandaag maar samen met Tamara Eva en Erwin de laatste spulletjes uit Tamara's huisje gehaald, behalve dan de koelkast,vriezer en magnetron want Eva blijft er nog zitten tot vrijdag as. dus volgend weekend komt dat echt leeg daar.Hoe David het allemaal makkelijk even denkt te regelen moet ik nog maar zien, maar dat zal hem (en ons dus ook) wel tegenvallen. we houden jullie op de hoogte. Oke? Liefs en groetjes Carin en Kids.

  • 28 Mei 2006 - 19:40

    José:

    hoi hoi, had je een sms gestuurd maar volgens mij is tie niet aangekomen?? Klinkt vermoeiend maar wel erg leuk deze onderneming :-) Hoop dat jullie goede fietsen hebben :-)
    liefs J-xxx

  • 29 Mei 2006 - 01:10

    Liesbeth:

    wat enig , dat je me zo op de hoogte houdt. Stoere lui zijn jullie.
    Is het weer een beetje aangenaam?
    Liefs liesbeth toi, toi

  • 29 Mei 2006 - 07:23

    Nanja:

    Tsjee ik ben onder de indruk van jullie harde werken daar in Spanje zeg! Hoe is het weer daar? Is het wel goed te doen nu op de fiets? Liefs Nanja

  • 29 Mei 2006 - 07:49

    Vera:

    Hallo lieve, stoere fietsers,

    Leuk van jullie te horen. Komen er nog foto's van zwoegende, zwetende dames de volgende keer? Jullie hebben in elk geval veel betere temperaturen dan hier. De herfst wil maar niet voorbij gaan. Hopelijk is dat wel zo als jullie terugkomen. Geniet van alle gelijkgezinde mensen en laat je inspireren voor de toekomst!
    Liefs,
    Vera
    O ja, Rogier heeft woensdag jl. een val met zijn skateboard gemaakt en zit nu met een pols in het gips. Ze weten nog niet zeker of het gebroken is maar uit voorzorg hebben ze het maar gegipst. Woensdag moeten we weer naar het AMC. Dan kunnen ze zien of het gebroken is en hij voor 6 weken in nieuw gips gaat of dat het er gewoon af mag. Voor hem is 1 weekje aandacht en gips wel genoeg. Hij heeft gelukkg geen pijn.
    Ik houd jullie op de hoogte!

  • 30 Mei 2006 - 11:39

    Joke (Servicepunt):

    Lieve Anne en Marion,
    Wat zijn jullie dapper! Ik weet wat ik zeg, want ik heb veel bergfiets (en -loop)ervaring. Uit de beschrijving van jullie belevenissen begrijp ik dat het echt een bedevaart is. Ik hoop dat St Jacob ook echt zijn heilige kracht op jullie laat neerdalen. Veel succes en plezier.
    Liefs van Joke (beetje jaloers)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne en Peter

3 maanden naar Azie!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 75581

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 03 Mei 2015

Azie 2015

02 November 2005 - 03 November 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: