Groot, groter, grootst! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Groot, groter, grootst! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Groot, groter, grootst!

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

29 Maart 2006 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hello iedereen!

We komen net terug van een dagje tempels kijken in Siem Reap. Ja, we hadden een tempel overkill, en ja we vreesden dat dit geen indruk meer kon maken op ons, maar WOW!!! Dit is echt ongelofelijk! De ene tempel nog groter, mooier, ouder, stoerder en belangrijker dan de andere!

Nu komt de kritiek-paragraaf, dus diegenen die daar geen zin in hebben, kunnen ditvolgende even overslaan.

Om dit prachtige door slaven in elkaar geknutselde wereldwonder te mogen aanschouwen moesten we nog wel eventjes een magere 40 dollar pp !!! ophoesten! Echt absurd dat ze er zoveel voor vragen en ze hebben niet eens studentenkorting! We hebben bij de toegangspoort nog enorme stennis staan schoppen, maar tevergeefs, 'same price for everybody' was het antwoord... Jaja, maar de locals hoeven niet te betalen... 'every tourist' bedoelen ze... Maargoed, we maken ons er maar niet druk over, we hadden er al rekening mee gehouden, maar nooit geschoten is altijd mis...

Dus tempels dus. De komende dagen gaan we er nog meer bekijken, lekker op ons fietsje over het immense complex tuffen.

De dagen hiervoor zijn we in de hoofdstad, Phnom Penh geweest. Daar zijn we o.a. naar de Killingfields geweest en de beruchte S-21 gevangenis waar tegenstanders van de Rode Khmer werden gemarteld en vermoord. Heel absurd en surrealistisch om daar rond te lopen en de foto's te zien van mensen die wisten dat ze er niet levend vandaan zouden komen.

Verder hebben we het rustig aan gedaan, beetje de stad bekeken en veel lime-juice gedronken op ons terras aan het meer.

We leven nog steeds heel relaxed en gaan dat leventje de komende week voortzetten aan het strand. (mmmm, dat worden vast weer heel veel lime-juices)

Is het in Nederland ook zulk 'heerlijk' weer (+35 graden) laat het ons weten (en als je nog andere leuke dingen hebt meegemaakt horen we het natuurlijk ook graag)...

Groetjes,

Peter & Anne

ps. De foto's van Laos staan er deze keer wel bij, maar de foto's van cambodja komen de volgende keer

• 29 Maart 2006 - 11:58

Govert:

Ha,

Qua leuke dingen meegemaakt, zaten wij vorige week in de kou op een berg in frankrijk :-) Het is dit keer gelukt om allemaal heel te blijven (!) Af en toe sneeeuw (huh? in maart?), paar blauwe plekken, en voor het spektakel verloor ik dit keer een ski bij het vertrek van een stoeltjeslift. Dan zit je daar heel lullig met 1 ski totdat-ie aankomt en je dus op je bek gaat...

Het was een superweek dus :-)

groetjes!
    Govert

• 29 Maart 2006 - 15:34

Daphne:

40 dollar is inderdaad belachlijk voor dat soort landen, dat moet voor sommige mensen een maandsalaris zijn. Maar ik weet, je doet er niets aan en dus betaal je maar. Goed om te horen dat jullie nog steeds genieten, begreep van Marion wel dat Peter hoofdpijn kreeg van de lariam, balen. Maar als ik me niet vergis zijn jullie de malaria gebieden voorbij. Wij zijn op wintersport geweest, heeeeel veel sneeuw, maar wel genoten.

Liefs Daphne en Johan

• 30 Maart 2006 - 13:17

Roos:

Hee Peet! Dat klinkt goed! Ik ben een collega van je geworden, op dit moment ben ik ook de vakantieganger en zit ik ook steeds in de zon en straks gaan we nog leeuwen zien ook! Erg leuk om allert weer te zien.
    Liefs! Roos.

• 30 Maart 2006 - 19:14

Suuz:

Verschil 1: Peter hangt en het varken ligt
    Verschil 2: Het varken heeft vet, Peter niet
    Verschil 3: Peter heeft zijn ogen dicht, het varken gluurt stiekem vanachter zijn oor
    Overeenkomsten: Ze houden allebei van eten. Ze houden allebei van luieren en slapen. Ze hebben beide een behaard lichaam, en ze trekken beide vliegen aan. Tja, 3 tegen 4... dat betekent dat je inderdaad op een varkentje lijkt :)

Doeieieieieie! X Suuz

• 31 Maart 2006 - 07:55

Caroline:

He lovebirds,

Als jullie zo'n tempel bezoeken krijgen jullie daar dan ook religieuze gevoelens? Kun je wierook branden en klokken luiden? Of mag je alleen foto's maken en rondlopen? Mooie foto's weer, bedankt.
    Suuz heeft een varkenovereenkomst gemist: ze zijn allebei om op te eten!
    Kus na zuz

• 31 Maart 2006 - 10:03

Vicencio:

Tjiezus, geld betalen om een wereldwonder te zien? Ze durven wel wel he! Het schijnt dat je tegenwoordig zelfs voor het Rijksmuseum moet betalen als je naar binnen wilt...

• 04 April 2006 - 09:50

Alex:

Niet waar, zelfs het Rijks? Laat die mensen gaan werken voor hun geld!! Bossen kappen en hout verkopen ofzo. Of misschien kunnen ze wel beeldjes hakken van de steen van die tempel. Tempels zat.