Ruim eens ff op !? - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Ruim eens ff op !? - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Ruim eens ff op !?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

12 November 2005 | Indonesië, Pangandaran

Hello iedereen!
Even een kort berichtje van ons, want Internet is hier 6x zo duur als eerder... Dinsdag zijn we gearriveerd in Cibodas. We verbleven daar bij een Indo-Nederlander genaamd Freddy die ons van genoeg info heeft voorzien voor het beklimmen van de berg (Gunung Gede). We konden woensdag-ochtend pas beginnen met onze kruistocht beklimming van de berg. We begonnen heel vrolijk, maar na een uurtje bleek dat onze conditie niet helemaal up-to-date was voor het erg ruige bergpad (bijna recht de berg op). Toch goed doorgestapt en na 3 uur kwamen we bij de warmwaterbronnen wat ons eerste doel was van de dag. Helaas was dit gewoon een stroompje heet water, wat dwars over de glibberige steentjes van ons pad liep. Na een welverdiende pauze besloten we het voor gezien te houden en terug naar beneden te gaan. Nog een tussenstop gemaakt bij een mooie grote waterval, wat wel zeker de moeite waard was. Wij liepen op onze hypermoderne wandelschoenen, maar de locals doen de beklimming en afdaling op hun slippertjes of blote voeten (en ook nog eens in een dubbel tempo!!) RESPECT daarvoor!
Donderdag de gehele dag in de bus gezeten naar het idyllische Pangandaran (zoals het staat beschreven in de reisgidsen). Daar aangekomen konden wij alleen maar denken: RUIM EENS EVEN OP OFZO!!!!! Wat een immense vuilnisbelt hiero! Iedereen pleurt z'n vuil dus ook gewoon op het strand. Beetje jammer allemaal. In het nationale park gelukkig wel een leuk strandje gevonden, waar minder vuil was gedeponeerd. Daar hebben we gister en vandaag lekker naar de golven liggen staren :-) 's avonds werd ons heerlijke diner in het Bamboo cafe bruut verstoord toen er ineens Jamai uit de boxen kwam! Uiteraard is dit moment even op video vastgelegd...
Nog even voor de mensen die hier al geweest waren: Als dit het antwoord van Java op Bali is (volgens de lonely planet), hoe Salou-achtig is Bali dan wel niet???
Wat opvallende dingen:
-Iedereen vanaf zo'n 10 jaar rookt
-Als je dik bent ben je rijk
-Als je rijk bent ga je snorkelen en laat je je voorttrekken op een surfboard (zwemmen is te veel moeite)
-Geef geld aan muzikanten en ze maken niet eens hun liedje af en rennen weg (gierige gasten!)
-De inhoud van het flesje coca cola wordt steeds minder: In Jakarta: 295 ml, in Bogor: 200 ml en in Pangandaran: 193 ml... (Ra ra hoeveel er in een flesje zit op Bali)
-Zet een aapje op de foto en hij begint meteen het dichts bijzijnde vrouwtje te neuken (Telt dit ook voor een krat bier, Menno?)
-In 10 dagen slechts 15 blanken gezien
-Iedereen begroet en staart ons na alsof we beroemdheden zijn (Dat is eigenlijk best irritant)
-We hebben de hele dag lopen nadenken hoe de Euro-biljetten er ook al weer uitzien (en weten het dus nog steeds niet) Help!
-We redden het hier makkelijk met 15 euro per dag. Met z'n 2en wel te verstaan!
-We lopen heeeeel veel en kunnen als we terug zijn in Nederland zonder moeite met de 4-daagse meedoen.
-Sinds Jakarta geen kakkerlakken meer gezien, maar bedankt voor alle tips (We gaan ze vast nog nodig hebben)

Volgende keer komen de foto's (hopen we)

Veel liefs,

Anne & Peter

• 12 November 2005 - 13:28

Moon:

Hardstikke leuk om jullie stukjes te lezen en zo mee te ervaren hoe het nou 'echt' is daar. Jammer van dat idyllische Pangandaran, maar die golven moeten toch heel mooi zijn geweest :). En Anne, gelukkig dat je zo slank bent, dat scheelt toch een hoop bedelende straatkinderen ;).
    Alle goeds gewenst! Lekker he, je conditie zo opbouwen!
    xx Moon

• 12 November 2005 - 14:52

Meño:

Foto van een neukende aap ... hmmmm ... denk niet dat ik je meer dan 2 biertjes ervoor kan geven ...

• 12 November 2005 - 21:24

Ans&ko:

wat sportief zeg.
    dit is ongetwijfeld door peter geschreven. leuk hoor
    we wachten nog steeds op de eerste foto's
    xxx

• 12 November 2005 - 21:27

Daphne:

Hallo daar,
    Even een mailtje vanuit een geheel andere situatie dan waar jullie in zitten. nl 29 graden, zee en strand. Krijg bijna meedelijden met jullie. Ja, het is een ander leven dan wat wij kennen. Maar zo te horen genieten jullie er ook genoeg van. En echt, al dat ongedierte zie je over een tijdje niet meer. Wij zitten nu bij Detje, heerlijk om ze weer te zien. Lloyd is nu aan het repeteren met z'n band, veel lawaai dus. Verder is het hier veel luieren en genieten. We zullen aan jullie denken als we bij het zwembad liggen......

Liefs Daf en Johan

• 13 November 2005 - 15:08

Marion:

Lieve schatten, heerlijk te horen dat het goed met jullie gaat. Hier veel verdriet vanwege het overlijden van Michiel.De dag van de begrafenis is wel heel bijzonder geweest, veel warmte tijdens de hele dag. Ik ga morgen met Ans naar Aruba voor 12 dagen, even energie opdoen na deze zware tijd. Geniet maar heerlijk, ik denk aan jullie. Lieve hug van mij

• 13 November 2005 - 17:43

Carin:

Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Jammer dat sommige plaatsen toch anders zijn dan in de folder! Maar jullie vermaken je toch wel.. Veel plezier nog!!! Als je er aan denkt en tijd hebt kun je misschien wat muntjes voor me meenemen...
    Groetjes Carin

• 14 November 2005 - 13:17

Caroline:

Haiho,

Weer erg gegniffeld na het lezen van jullie avonturen....wou dat ik jou was. Even iets anders: die foto's van jullie afscheidsfeest, is daar een mogelijkheid om in plaats van te bestellen er een aantal voor altijd te laten verdwijnen? Vooral diegene waar ik op sta?
    Ik wist niet dat ik zooooo lelijk was, zeg!!!
    Ben druk bezig met Sint en kerst-voorbereidingen en zal jullie 'Vrolijke Taart hulp'erg missen.
    Jan is erg in de sinterstemming en zijn tekeningen zijn geweldig: een soort grliepen.
    Ik verheug me op jullie volgend verslag o.a.van hopelijk een onvergetelijk verjaardagsfeest!

Kus van zus

• 15 November 2005 - 10:18

Alex:

Ziet er geweldig uit allemaal, ik ben jaloers. En niet zo zeiken over die kakkerlakken, straks heb je padden en dan ga je willen dat het kakkerlakken waren!

• 15 November 2005 - 12:09

Piet En Riet:

Hallo Lieverds,
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen, en daardoor een beetje met jullie mee te reizen. Maar de werkelijkheid is vast een heel ander verhaal dan er over te lezen. We kijken alweer uit naar jullie volgende e-mail met jullie belevenissen enz.Peter, de adreswijziging van de Postbank is niet geaccepteerd, vanwege de handtekening die niet hetzelfde was als de handtekening die zij van jou hadden. Ra,Ra !
    Laten wij je adres bij het oude, of geven we de papieren hieromtrent aan Anne's ouders mee als zij jullie komen opzoeken, zodat je ze alsnog kunt tekenen ?
    Heel veel liefs.

• 16 November 2005 - 07:02

Suuz:

Goedemorgen!

Daar zit ik dan, nog met slaap in mijn ogen de mail te lezen vanaf mijn werk (7.30 uur dienst...) Klinkt goed allemaal! Ik moest wel lachen om het bericht. Ik dacht nog: Peter wees maar blij dat je niet dik bent! :)

Liefs Suuz

• 16 November 2005 - 07:04

Suuz:

Dan valt er ook niets te halen!

• 16 November 2005 - 17:27

Lizzy:

Hee fijne knul...en girlfriend...,k hoorde vandaag dat jullie on a bagpacktrip zijn wauw,k wauw dat ik een musquito was kon ik fu meeliften...
    Ik ga af en toe fu kijken op deze site om de belevenissen wat te volgen!leuk man!!als ik twintig jaar jonger was.....maar helaaz..
    Kuzz van je nigt uut G,broek/Vlie