Kakkerlakken zijn niet cool! - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Kakkerlakken zijn niet cool! - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Kakkerlakken zijn niet cool!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

07 November 2005 | Indonesië, Bogor

Leuke reacties! Wij zijn ondertussen in een andere plaats gearriveerd: Bogor, maar laten we bij het begin beginnen..

Nadat we in Jakarta de eerste kakkerlak hadden vermoord, kwamen de volgende morgen al z'n vriendjes hem opzoeken. Douchen maar even overgeslagen en gebruik gemaakt van Valentijn's wetties (Thanks daarvoor!!!). In de bus naar Kota gegaan en heeel erg "culturistisch" gedaan. Hierna ontspanning gezocht bij de haven, maar we verdwaalden een beetje en eindigden wadend in een met smurrie overspoelde steeg... (We durfden dit niet te filmen ivm de getto-achtige figuren die daar ronddwaalden). Uiteindelijk nog wel vanuit de oude wachttoren een aantal 'mooie' foto's genomen van alle bergen met afval die op straat en in de rivier lagen weg te rotten. (Gelukkig voor jullie thuis kan de stank niet op foto's en film worden gezet!!!) Terug in ons hostel toch maar een aantal kakkerlakken weggejaagd en de twee die niet geimponeerd waren van onze kakkerlakken-razzia verschansten zich achter de deur. Nu kon de een gaan douchen en de ander op wacht staan... Daarna lekker gedineerd en ons verbaasd over de leeftijd van de backpackers: minimaal 45 jaar! Allemaal grijze mannen en vrouwen!!! Verder hebben we ook kennis gemaakt met de eerste vieze besnorde op sex beluste blanke mannetjes die zich eerst moed aan het indrinken waren waarna ze de locale jonge hoertjes probeerden te regelen.
Zondagochtend de trein naar Bogor gepakt, wat weer een hele belevenis was. Om geld uit te sparen hadden we besloten om de anderhalf uur durende reis op de goedkoopste manier te doen. Dit betekende dat er bij elk station meer mensen in de trein kwamen, terwijl wij dachten dat de trein al vol zat. Dan is 1,5 uur errug lang!
Eenmaal in ons nieuwe hostel ging het keihard regenen, waardoor we besloten de botanische tuin die dag niet meer te bezoeken. Vandaag zijn we daar wel naartoe geweest en hebben we onze poncho moeten gebruiken toen uit het niets een immense stortbui op ons hoofd viel.
Verder worden we dus echt gek van het gejengel wat er de hele dag uit alle moskeeen galmt. Door het allesoverweldigende geluid dat de godshuizen produceren worden Snap en Ace of Base overstemt en kunnen we elkaar bijna niet meer verstaan (bewijs staat op de video)

Status tot nu toe en geleerde lessen:
-Anne bijna gerold in de overvolle trein (maar voor ons gevoel zijn we niet meer afgezet)
-Poncho moet je al bij de eerste spetters aandoen...

Voor onze foto's moeten jullie nog even wachten, want we zijn ons kabeltje vergeten mee te nemen naar dit internetcafe... sorrie!

Heel veel groetjes en liefs,
Anne en Peter

• 07 November 2005 - 13:12

José:

hey mensen,
    ik ben benieuwd naar de foto's :-))
    veel plezier daar!
    liefs,
    José

• 07 November 2005 - 13:25

Nellie:

Lieve Peet en Anne,

klinkt vertrouwd, die backpackersverhalen, maar niet vergeten om er ook nog een beetje van te genieten he jongens...jullie zitten wel heerlijk in Indonesie hoor! En als je je nou inbeeldt dat al die kakkerlakken feynoordsupporters zijn...dan wordt dat kakkerlakken meppen vast ook een feest!!
    We missen jullie hier popjes!

kus, Nellie

• 07 November 2005 - 13:46

Nanja:

Hoi,
    Ik vind het erg leuk dat jullie zo veel schrijven zeg!Ben wel benieuwd naar foto's.
    Liefs Nanja

• 07 November 2005 - 13:48

Frank:

snap en ace of base ? maar goed.

Deo, aansteker, wegfikken die kakkerlakken !

veel plezier verder !

• 07 November 2005 - 14:04

Ans&ko:

sla ze dood.
    koop vier kleuren viltstift,kleur ze daar mee, dan kun je altijd nog mens-erger-je-niet spelen.
    veel liefs

• 07 November 2005 - 14:09

Jolan:

heeey luitjes:D

wat leuk om dit zo te lezen.. ha ha je lekker in zo een overvolle trein. dan kijk je echt elke minuut hoelaat het is he.. en kakkerlakken waaaaaah meppen maar... nou ja ik zou waarschijnlijk gillend wegrennen maar goed... echt leuk dit zo... en dat gemekker.. haha ach.. wen er maar aan:P
    liefs en xxx
    jolan

• 07 November 2005 - 16:19

Vera:

Wat zullen jullie wereldwijs terugkomen als het zo door gaat! Jullie weten toch wel dat je kakkerlakken nooit moet doodtrappen he? Ze leggen dan namelijk meteen eitjes die dan weer aan je schoenen blijven zitten en zo blijven ze je volgen. Dus verwijderen of doodspuiten met zo'n lekkere, giftige insecticide-spray.

• 07 November 2005 - 16:25

Meño:

Nee, het is juist JAMMER dat je de stank niet op de foto kan zetten .. misschien dat jullie hele 'haptische' fotos kunnen nemen van de stank ... Verder las ik over 'jonge hoertjes', Gerrie, je krijgt een bonus krat als je ook zo'n 45 jarige geilsnor op de foto krijgt ....

• 07 November 2005 - 20:30

Iris:

Hi, jongelui, leuk om jullie verhaal steeds te lezen! Hier even een tipje aangaande de kakkerlakken: leg een natte doek (ofzo) in een hoek waar je er geen last van hebt, de kakkerl. zullen zich dan daar verzamelen ipv door je hel kamer! (ik heb ze op een aantal vluchten veelvuldig vervloekt!!) maar dat werkt wel! sla ze niet dood, want dan leggen ze eitjes en heb je er binnen een paar dagen 100! Nou, tot schrijfs en goede reis! liefs Iris en fam.

• 07 November 2005 - 22:46

Deborah:

Hoi lieve Peet en Anne,
    Jullie hebben nog weinig van mij gehoord, maar ik lees jullie verhalen wel hoor! Erg leuk om nu al zo veel van jullie te horen, zo volgen we jullie bezigheden echt! Ik ben zeer jaloers. Wie weet zitten we wel tegelijkertijd in Vietnam.. (als jullie planning verloopt zoals gedacht..)
    En Peet, misschien grappig om te horen, maar ik (ja ik, het wiskunde-drama) heb een TIEN voor statistiek gehaald. Hoef nu nooit meer een beroep op je kennis te doen! (hoewel, heb nu neurobiologie.. is ook niet mis..;)
    Tot horens en succes met de kakkerlakken! Vind jullie erg dapper, ik was linea-recta vertrokken!

Kus, Deborah

• 08 November 2005 - 08:34

Caroline:

Lieve allebei,

Goed te horen dat jullie alive and kakkerlakkicking zijn....
    Alles kids hier. Kassie an, he? dikke kus van zus

• 08 November 2005 - 11:54

Jurgon:

Hee peet en anne,
    Azie klinkt geweldig (...). Misschien dat lekkere Ajax-"joduuuh, joduuuh"-muziek beter werkt tegen die jengelende moslims, moet ook helpen tegen die kakkerlakken!

Laters, Jur
    en groetjes van de tuinkabouters

• 08 November 2005 - 20:42

Lillian:

Hallo! Lekker al die kakkerlakken, schijn je ook te kunnen eten he?! Moet je volgende keer maar proberen ;)
    Ben blij dat ik veilig in Montreal zit...
    Veel plezier met die beestjes en tot mails,
    liefs

• 09 November 2005 - 20:02

Aernoe:

Bogor?

Daar is mijn moeder geboren, en ook het e.e.a. begraven. Mocht je een familielid van me tegenkomen, groet hem dan hartelijk, tenzij het een mannetje met een snorretje en een snolletje is. In dat geval prefereer ik een foto. liefs en groeten

aernout

• 11 November 2005 - 13:41

Robin:

hello daar

leuk dat je zo kan lezen hoe julle het daar hebben. nu was deze laatste wel een heel lang bericht en heb ik wat stukken tekst over geslagen. veel plezier daar -x- ps met je autootje is alles goed