Back to civilization - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Back to civilization - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Back to civilization

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

09 November 2006 | Chili, Santiago de Chile

Hello allemaal!

Het is weer even geleden dat we een bericht geplaatst hebben en we hebben weer veel te vertellen!

Allereerst hebben we dus 5 dagen Spaanse les genomen in Sucre, Bolivia. Dat heeft wel aardig geholpen, alleen gaat het nog steeds moeizaam. Nu moeten we blijven oefenen en dan zal het vanzelf wel beter gaan.

Na Sucre zijn we naar Potosi gegaan, alwaar veel mensen onder barre omstandigheden in mijnen werken. Een middag zijn we op tour gegaan naar zo´n mijn, best lastig om gebukt door smalle gangetjes te lopen. Als rijke toeristen werden we geacht de mijnwerkers te verwennen met wat cadeautjes. De fles cola en een grote zak coca-bladeren deden de ogen van de mijnwerkers twinkelen!

Vanuit Potosi zijn we nog verder richting Chili gereisd, naar Uyuni welteverstaan. Daar hebben we een 3 daagse tour geboekt met als eindbestemming een klein dorpje in Noord Chili. Deze tour was werkelijk ongelovelijk mooi! Het is moeilijk te beschrijven, maar het was alsof we 3 dagen lang door een 3D landschap reden geschilderd door Bob Ross... We zijn o.a. door de grootste zoutvlakte ter wereld gereden, hebben verschillende meren gezien met de meest bizarre kleurcombinaties, oneindig veel flamingo´s gezien en in een hotel van zout geslapen! Bij deze willen we Joep en Femie bedanken voor hun gulle bijdrage, waarmee we deze tour volledig hebben kunnen financieren!!!

Na een ûberlange busrit zijn we net aangekomen in Santiago, Chili. De eerste indrukken van dit nieuwe land zijn te vergelijken met die van toen we vanuit Indonesië naar Maleisië vlogen. Chili is vele en vele malen rijker dan Bolivia. Dat betekent dat ze hier asfalt hebben, stoplichten, bussen met wc´s, snacks, kussentjes en dekentjes, de Burger King is ook al bezocht :) , de metro rijdt elke paar minuten etc! Het voelt dus als thuis! Heerlijk! Helaas betekent het ook dat alles hier veeeeeeeel duurder is dan in de landen waar we geweest zijn! Bijna Europese prijzen! Lang zullen we dan ook niet in dit land blijven, hooguit 10 dagen, daarna naar het iets goedkopere Argentinië.

Tot het volgende bericht!

Peter & Anne

• 09 November 2006 - 21:59

Ans&ko:

schatten wat een verschillen maken jullie mee.zo leer je het leven echt kennen èn de waarde van geld. in die zoutmeren zwemt onze favoriet vis de bonefish. kom op peter, hengeltje huren en vissen als je er nog eens een tegenkomt.
    geniet maar verder.
    xxx

• 09 November 2006 - 22:57

Suuz:

Hoi Peter en Anne,

Echt hele gave foto's! Mooie natuur zeg! Mooier om te zien dan de vorige reis. Liefs Suuz

• 10 November 2006 - 08:23

Roos:

Krijg je niet een ontzettende droge bek van zo'n zout hotel?

• 10 November 2006 - 10:30

Nanja:

Dat zouthotel ziet er echt absurd uit! Wel gaaf zeg. Geniet maar van Santiago en ik ben benieuwd wat jullie allemaal gaan doen in Argentinie. xx

• 10 November 2006 - 13:17

Mita:

Ja, ook alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb... Zo te zien genieten jullie nog lekker! lfs

• 10 November 2006 - 15:37

Caroline:

Hola(spreek uit: ola),
    Gaaf verslag, coole foto's....jullie worden steeds betere fotografen!
    Jan oefent nu in de (donkere) wc met z'n lampion:'11 november is de dag, dahat mijn lichtje..ect'.
    Spannend. En lekker veel snoep zondag. Weet je nog Petor, dat jongetje in Zuid-Oost die geen mandarijn van me wilde en vroeg of ik geen geld had?

• 10 November 2006 - 16:14

Francis & Loes:

Hoi Anne en Peter,
    Stinken die geisers daar net zo als die in Yellowstone Park? Knijper op je neus is wel nodig dan! Wat een prachtige landschappen komen jullie tegen. Echt genieten!

• 12 November 2006 - 11:28

Lieke:

Nou de foto's zijn inderdaad weer geweldig! Jullie hebben je potje zout wel weer bijgevuld denk ik, scheelt weer geld ;)
    Geniet er nog van en liefs Lieke

• 13 November 2006 - 15:27

Joep En Femie:

Lieve mensen! Zo een reis maak je echt maar 1 keer in je leven mee. De fotoos lijken inderdaad op de Bob Ross schilderwerken. Te gek. Geniet nog lekker. Wij genieten mee op afstand van jullie verhalen en fotoos. Dikke kus van ons.