Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Terug in de bewoonde wereld

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

22 September 2006 | Ecuador, Guayaquil

Lieve allemaal,

we zijn weer terug op het vaste land, in het overvolle en drukke Guayaquil.

We hebben echt ontzettend genoten op de Galapagos!!!
Echt onbeschrijfelijk hoe deze week geweest is.. Ontelbaar veel zeeleeuwen gezien die lekker liggen te slapen op het strand, op de rosten of op het pad waar je over heen moet lopen. Of ze zijn heerlijk aan het spelen in het water en kan je er gezellig bij komen snorkelen... Echt onvoorstelbaar dat wij niet een week in een dierentuin hebben rondgebracht, maar echte natuur hebben gezien.
Naast zeeleeuwen ook allerlei soorten vogels gezien, met ieder hun eigen karaktertrekken. Ook al zijn wij geen echte vogelliefhebbers, sommige waren echt heel leuk om naar te kijken.
Verder met pinguins gezwommen op 30 cm afstand, 1tje wilde zelfs in Peter´s flipper bijten!
In de verte een walvis zien springen (helaas voor jullie alleen op video vastgelegd dus een foto kunnen we nu niet plaatsen) en dolfijnen achter de boot aan gehad.
Meerdere malen schildpadden gezien, zowel land als zeeschildpadden, waarbij de landschildpadden dus enorm groot waren en de zeeschildpadden gewoon onder je door zwommen.. Soms staken ze even hun kopje boven water, op nog geen meter afstand.
Zee en landleguanen gezien, met haaien gezwommen en flamingo´s bekeken. Daarnaast natuurlijk nog ontelbare vissen gezien met het snorkelen. Het was echt alsof je je hoofd in een aquarium stopte.. Wow dus!

Kortom, wij zijn heeeeeeeeeeeeeel blij dat we hier naar toe gegaan zijn en het was ons geld dubbel en dwars waard. Wel af en toe een beetje zeeziek geworden, maar gelukkig hielpen de pilletjes erg goed. Elke dag 3 maaltijden op de boot gehad en minimaal 1x per dag nog een snack. Erg verwend dus qua eten en met een erg leuke groep op de boot gezeten, bijna allemaal backpackers van onze leeftijd.

Helaas zit het paradijs er nu weer even op voor ons en zijn we weer terug in de bewoonde wereld. Morgen stappen we weer in bus, richting Riobamba, hoog in de Andes, zodat we zondag om 7 uur ´s morgens op de trein kunnen stappen. Deze trein gaat dan een ritje maken van een paar uur langs de devil´s nose, spannend dus ;) Daarna trekken we verder zuidelijk richting Peru, waar we in de loop van volgende week aan zullen komen.

We gaan er weer mee stoppen en zullen de foto´s online (proberen te) zetten. We kunnen deze trip iedereen aanraden!!!!

Veel liefs, Anne en Peter
ps persoonlijke mailtjes komen later deze week
ps2 we hebben alleen de foto´s van de 1e paar dagen kunnen plaatsen, gelukkig voor jullie zijn het er maar een paar. Als jullie hier van bijgekomen zijn dan plaatsen we bij het volgende bericht de volgende paar 100 ;)

• 23 September 2006 - 02:43

Liesbeth:

Dus echt een droom. Wat fijn, dat jullie zo enorm genieten. Peru zal jullie ook vast bevallen.Ik ben benieuwd naar het volgend reisverslag veel plezier en voorzichtig in Peru, liesbeth kuin

• 23 September 2006 - 13:11

Paul:

Hey Anne en Peter, dat ziet er echt super uit zeg wat jullie allemaal maar daar zien! Zo te lezen genieten jullie er in ieder geval lekker van, veel plezier alvast in Peru!

Groetjes uit Almere,

Paul

• 24 September 2006 - 09:46

Lillian:

Hallo!! Ja nu moeten jullie echt stoppen; zit hier te kwijlen voor mijn beeldscherm ;)
    Ik wil ook weg.....veel plezier in Peru!
    Liefs Lieke

• 25 September 2006 - 08:22

Joke Hulsman:

Wat een paradijs! Leuk dat we via de foto's kunnen meegenieten. Met een trein door/over de Andes en Peru lijken me ook geweldig. Geniet ze, liefs, Joke

• 25 September 2006 - 19:41

Ans&ko:

wat een prachtige natuur. zelfs op zijn kant zijn ze nog indrukwekkend. geniet maar lekker. in peru zijn de mooie kleuren.
    liefs

• 25 September 2006 - 19:42

Ans &ko:

we bedoelen natuurlijk de foto's

• 26 September 2006 - 08:25

Mita:

Geweldig! Heb nu ook zin in mijn vakantie... volgend jaar... zucht...

• 29 September 2006 - 12:23

Suuz:

Wel hele gave foto's! Dit is wel wat anders dan de Vlieland foto's die ik ooit, jaren geleden heb gemaakt. Ineens kwam een zeehond in de Waddenzee gluren en dat moest vastgelegd worden... Die zeehond heb ik nog steeds niet kunnen ontdekken op die foto's... alleen maar zee en Michel en Jeroen op de voorgrond! :-) (in ieder geval nog iets te zien...) X Suuz