Camino deel 2 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Anne en Peter - WaarBenJij.nu Camino deel 2 - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Anne en Peter - WaarBenJij.nu

Camino deel 2

Door: Anne & Marion

Blijf op de hoogte en volg Anne en Peter

30 Mei 2006 | Spanje, Tríacastela

Hallo allemaal,

dank voor de leuke berichten! We zijn ondertussen al weer aardig wat kilometers verder, zijn zelfs al aan de etappe begonnen die naar Santiago leidt.

Laten we beginnen bij zondagochtend. Rond 6 uur ging het licht aan en om 6:15u bleek 90% van de mensen al weer onderweg te zijn. Wij lagen nog een beetje verdwaasd te kijken naar al deze activiteit... Dit leidde ertoe dat wij om half 8 op de fiets zaten te rillen van de kou, op weg naar Cruz de Ferro.
We hebben het grootste gedeelte van de klim naar ruim 1500 meter gelopen (fiets vooruit duwend), omdat het echt te zwaar was. Onze spieren waren nog erg geschrokken van de dag ervoor!

Steentje gegooid en wens gedaan bij Cruz de Ferro; het teken dat je Santiago wel gaat halen. De weg ging weer steil omhoog (dat betekent dus lopen in ons geval) maar daarna mochten we 15km lang afdalen, heerlijk! Wel erg fijn dat onze remblokjes nog even gecheckt waren, want boven de 50 km willen we niet. (zijn we bang voor de dood? zou wel een bijzondere zijn..)

Weer wat kilometers verder kwamen we in Ponferrada. De burcht bekeken (gratis voor pelgrims, anders 2,50) en communicantjes in prachtige kleding in de kerk gezien. Deze dag was de dag van het verkeerd rijden, we dachten telkens dat we minder ver waren dan we waren en kwamen we telkens weer bij de burcht uit.. Uiteindelijk gestopt in Cacabelos. Rondom de kerk waren kamertjes voor 2 gebouwd, soort van privacy betekende dat, want de muur liep niet tot het plafond. Onze Amerikaanse buren vertelden al hun liefdesverhalen/verdriet, waar wij dus heerlijk van mee mochten genieten.

Net nadat we onze was hadden gedaan (na 3 dagen zonder onderbroek in een fietsbroek en veel zweten is dat toch wel nodig), begon het keihard te regenen en stormen. Was snel binnengehaald, lijntje gespannen in de kamer en uiteindelijk ging het wel weer over.

Gisteren niet zoveel kilometers gemaakt, om ons voor te bereiden op de trip van zo´n 15km naar de top op 1350 meter, waarvan gezegd werd dat het het zwaarste stuk zou zijn van de hele trip.
Vanochtend was iedereen om 5 uur wakker! Dat betekende dat wij om 7 uur op de fiets zaten.. Wat een vakantie he?! Om 10 uur hadden we de top al bereikt, vele uren eerder dan verwacht. Langzaamaan raken we dan dus toch ´getraind´? Al voelt dat toch echt nog niet zo..

Zometeen lekker een pelgrimsmenu verorberen (3 gangen, wijn en water voor 8 euro). Dan maar weer slapen en genieten van de 218km die we inmiddels al afgelegd hebben.

De kaarsjes steken we volop aan dus alles komt goed met jullie allemaal ;)

Veel liefs van ons

• 30 Mei 2006 - 15:58

Ans & Ko:

nou nou het gaat wel zeer voorspoedig hè
    kan ik al een sportfiets voor volgend jaar gaan kopen? kan ik vast trainen .we zijn wel zeer benieuwd naar foto's met helm en fietsbroek natuurlijk. nou meiden doe maar een beetje rustig aan , want anders zit je zo in Afrika. veel liefs en xxx

• 30 Mei 2006 - 17:24

Moon:

WOW! Wat tof dat jullie dit doen zeg! En petje af. Ik vertelde aan de vriendin met wie ik naar Barcelona was geweest dat je ging fietsen in Spanje en die zei meteen 'Santiago huppeldepup', ik had er nog nooit van gehoord, maar kon het idd nog vaag herinneren uit mail. Succes! En dat zal heerlijk uitrusten zijn straks daarna! Lijkt me echt een superervaring! tschuss

• 30 Mei 2006 - 18:14

Iris:

Hello zus en Anne, leuk om jullie toch mee te lezen, het lijkt me echt heel bijzonder!! Wie weet ga ik volgende keer wel mee???? Nou, heel veel succes nog dikke kus van ons 4tjes! en doe nog maar wat kaarsjes
    extra!!!

• 31 Mei 2006 - 12:32

Liesbeth:

Leuk om te lezen en vooral mee te leven. Ik krijg steeds meer zin en jullie verhalen schrikken dus niet af.
    Fijn, dat je een kaarsje laat branden. Liefs liesbeth

• 31 Mei 2006 - 13:02

Vera:

Stoer hoor, dames! Jullie zijn er al bijna!
    Moeten die fietsbroeken echt 3 dagen aan? Voor dat geld had je er toch beter nog eentje bij kunnen kopen!
    Liefs van ons allemaal!
    Vera

• 01 Juni 2006 - 06:49

José:

jaaa!! Ik wil ook een keertje naar Santiago fietsen (of lopen?) :-)) dan zal ik wel een kaarsje voor jullie branden :-)
    succes! liefs José

• 09 Juni 2006 - 06:15

Caroline:

Groetjes uit Koog aan de Zaan...veel plezier en geniet ook een beetje voor mij!